2011. február 6., vasárnap

Lazackrémes falatkák

Tegnapra meghívtam egy-két kedves barátunkat hozzánk egy kis falatozásra., nekik készítettem ezt a különlegességet. Azért számít nálam ez különlegességnek (amin kellőképpen meg is döbbent mindenki, hogy én mit készítettem:)))), mert én - finom szólva is - nagyon nem szeretem a halat. Viszont ez a lazackrém, olyan finomra sikerült, hogy még én is több falatot elfogyasztottam belőle kedves vendégeimről már nem is beszélve:D

Hozzávalók:

2 lazac szelet
só, bors, olívaolaj
1 kisebb fej hagyma
2 ek torma
3-4 ek majonéz
1 csomag mirelit levelestészta
1 tojás a kenéshez
1 lime a díszítéshez

A levelestésztát vékonyra kinyújtottam és pogácsa szaggatóval 2-3 centiméteres köröket készítettem, amiket megkentem a felvert tojással egy picit megsóztam, majd 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem. Nekem 3 tepsinyi lett az 1 levelestészta adagból.  A lazac szeleteket sóztam, borsoztam. A hagymát apróra vágtam és egy kevéske olívaolajon egészen picit megdinszteltem, majd rögtön ráhelyeztem a két szelet lazacot. 2-3 perc alatt megsütöttem mind a két oldalát a lazacoknak. Hagytam kihűlni. Egy tálba borítottam a halat a hagymával együtt! és egy villával szétnyomkodtam. Hozzákevertem a házi krémrajtot, a majonézt és a tormát is. Jól összekevertem. Érdemes közben megkóstolni, hátha igényel még sót. Utána a kisült levelestészta korongokra kanalaztam egy-egy falatnyit jött a tetejére egy picike lime darab és már lehetett is fogyasztani.

8 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Nagyon guszta!

Nelli írta...

Finom lehet nagyon!Az a baj, hogy én sem szeretem a halat.:-(Pedig tudom, hogy egészséges!

családi tűzhely írta...

Ezt nagyon szeretném:)

DebiGabi írta...

Tücsök,
Köszönöm:D

Nelli,
Mintha magamat hallanám:D De így tényleg jó volt, mert nem volt annyira "halíze2.

Családi tűzhely,
Érdemes elkészíteni:D

se-cret írta...

Szervusz,nagyon szep minden itten nalad.Neg fogok ide latogatni.Boscanat nagyon gyenge az en magyarom

Bianka írta...

Fenséges

Viki írta...

Csudijó, guszta, meg miegymás, de valahogy tőlem is távol áll a halak közül a lazac. A harcsák a barátaim, de ha már Ti mondjátok, elképzelhető, hogy még egyszer nekirugaszkodok és megcsinálom ??? - kiváncsi leszek magamra. :))

DebiGabi írta...

Kedves Se-Cret!
Üdvözöllek itt nálam!

Bianka,
Köszike:P

Viki,
Ez a második halas recept itt a blogon. Nem valószínű, hogy a jövőben túl sok fog még idekerülni, de ez tényleg megér egy próbát:D