2011. február 25., péntek

Kefíres lángos-fánk, vagyis Fánkos

Édes leánygyermekemmel nemrégiben voltunk egy születésnapi zsúron. Ezen a zsúron volt alkalmam találkozni ezzel kefíres lángos-fánkkal. Az első kóstolás után megállapítottam, hogy ez egy nagyon-nagyon finom táplálék, amit muszáj lesz nekem is otthon elkészítenem. Gyorsan el is kértem az Anyukától a receptet, aki készítette.

Hozzávalók:

kb. 55 dkg liszt
5 dkg élesztő (friss)
1-1,5 dl tej
csipet cukor
2 kk só
2 doboz kefír

Első lépésként a tejben felfuttattam az élesztőt. Utána a lisztet betöltöttem az új kis csodamasina gépem táljába. Hozzáadtam az élesztőt, és a kefírt, sóztam, majd szépen összedolgoztattam a dagasztókarral a tésztát. Utána meleg helyen, egy konyharuhával letakarva hagytam pihenni a tésztát kb. 1 órán keresztül. Nagyon szépen megkelt, jó magasra feljött a tészta. Ezután egy lisztezett felületen kinyújtottam kb. 1 cm vastagságúra és pogácsaszaggatóval köröket szaggattam ki belőle. Egy kicsit lelapítottam őket, majd forró olajban megsütöttem mind a két oldalát. Viszonylag gyorsan aranybarnás színe lett, így nem nagyon szívja meg magát olajjal. A tészta, amikor elkezd sülni kis gömbbé fújja fel magát és belül tulajdonképpen üres marad, de kívül finom ropogós lett a tészta. Leányzóm úgy ette, hogy felnyitotta beleszórta a sajtot és a tejfölt, visszacsukta rá a tetejét és így harapdálta:D Én inkább jó kis fokhagymába tunkolta bele a gömböcöket:))))

5 megjegyzés:

Nelli írta...

Gabi!Nagyon finom lehet!Viszem is!:-)
Szép napot Neked és kellemes 7végét!

DebiGabi írta...

Nelli,
Köszönöm.
Mesélj majd Nektek, hogy ízlett.
Neked és szép hétvégét!!!

Gesztenye receptjei és Bonbon mánia írta...

Szuper lett!
Én is elmenetem a többi kipróbálandó mellé:-))

Altair írta...

Muszáj lesz előkeríteni az elveszett dagasztókarokat. :o)

DebiGabi írta...

Gesztenye,
Köszike:)
Nekem is van még csomó kipróbálandó receptet, csak azt nem tudom mikor fogom őket elkészíteni, mert folyamatosan csak jönnek hozzá a jobbnál jobb finomságok:D

Altair,
Tessék gyorsan megkeresni azokat a dagasztókarokat, bár szerintem egy fakanállal is simán össze tudod keverni:o)