2011. február 21., hétfő

Fehércsokis tallérok

Sütöttem nemrégiben egy nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthető csokis tallérokat.  Ezeket a csokis tallérokat fejlesztettem most egy kicsit tovább. Alapvetően nagy változás nem történt vele csak némileg több vaj került bele és a sima étcsokoládé nagyobb részét felváltottam fehércsokoládéval. Nem rossz az eredeti csokis tallér sem, de így a fehércsokival megbolondítva kis családomnak és nekem is sokkal jobban ízlett.

Hozzávalók, amiket használtam:

5 dkg étcsokoládé
10 dkg fehércsokoládé
22 dkg liszt
2 ek kakaópor
egy késhegynyi szódabikarbóna
egy késhegynyi fahéj
15 dkg vaj
15 dkg cukor
1 egész tojás


Első lépésben a lisztet és a kakaót beleszitáltam egy tálba, majd elkevertem benne a szódabikarbónát, fahéjat. A kétféle csokoládét - édes gyermekem legnagyobb meglepetésére - egy húsklopfoloval tördeltem jó apró darabokra. Kicsi lányom annyira nevetett ezen, hogy a könnyei potyogtak:)))) Az apróra törött csokikat hozzákevertem a lisztes kakaóhoz. A vajat elkevertem a cukorral és a tojással, majd mindent összedolgoztam. A sütőt előmelegítettem 200 fokra. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd a masszából gombócokat formáztam a kezemmel és a tepsin egy kicsit lelapítottam.  Kb. 15 perc sütés után készen is voltak. A fehércsokitól roppant dekoratív kinézetük lett a kekszeknek:D

10 megjegyzés:

Nelli írta...

Most kávézom, 2-3-at kérnék szépen.:-)

DebiGabi írta...

Küldenék nagyon szívesen, de már csak a morzsák maradtak a doboz alján:D

Ditta írta...

Nekem jó lesz a morzsa is ha már a többi elfogyott,nagyon guszta!:-)

DebiGabi írta...

Ditta,
:))
Köszi!

Chef Viki írta...

Ahogy ott olvadozik a csoki... Na attól olvadozok én is :-DD

DebiGabi írta...

Viki,
:))
És amikor ráharapsz milyen finom!!!

Bianka írta...

Nagyon finomak lehetnek

Kati írta...

Szépek, és gondolom finomak is.

Sz. írta...

Uhhhh....de ismerős a recept:)))))
Azóta is hetente sütnöm kell, a csokik a boltban már meguktól ugranak a kosaramba:))))
A házi kekszedet is kipróbáltam, az is nagyon finom!

Szilvi

DebiGabi írta...

Bianka,
Finom bizony:D

Kati,
Köszi:D

Szilvi,
:))))
Ez nagyon jó: "a csokik maguktól ugranak a kosaramba"