2011. február 11., péntek

Csokitorták

Egy kedves barátnőm leányának nemrégiben volt a születésnapja. Fent látható csokitortát neki készítettem ajándékba. Mivel a krémösszeállítás annyira finomra sikerült, a saját születésnapomra is készítettem egyet, ami lentebb látható:D

Hozzávalók:

A piskótához:
6 db tojás
5 ek rétesliszt
egy késhegyni szódabikarbóna
1 ek kakaópor
6 ek cukor
vaj a forma kikenéséhez
valamint egy kevéske zsemlemorzsa a forma beszórásához

Először a tojásokat gondosan szétválasztottam. A tojássárgákhoz hozzáadtam a 6 ek cukrot, amivel addig kevertem amíg teljesen kivilágosodott. A réteslisztben elkevertem a szódabikarbónát, majd hozzákevertem a tojássárgához. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem fel, majd óvatosan összedolgoztam az egészet. Tortaformát kivajaztam és beszórtam zsemlemorzsával. 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.
A csokoládkrém hozzávalói:

10 dkg étcsokoládé
20 dkg mikulás tejcsoki
15 dkg vaj
1,5 dl tejszín
1 kk rumaroma
1 kk vaníliaaroma

A kétfajta csokoládét és a vajat vízgőz felett folyamatos kevergetéssel felolvasztottam. Belekevertem az aromákat és tejszínt is. Utána hagytam kihűlni teljesen, amíg a krém annyira összesűrűsödött, hogy már könnyen lehetett vele dolgozni (kenni).
A piskótatésztát ketté vágtam megkentem a krém közel felével, majd a külső részre is igyekeztem kisebb-nagyobb sikerrel eldolgozni a csokikrémet. A tetejét az egyiknek rolettivel a másiknak pedig barackmaggal díszítettem, de a díszítés már teljes egészen ízlés és otthon található dekoráció kérdése.

Ő volt azén születésnapi tortám:D

12 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Nagyon boldog születésnapot kivánok!!:)

Thrini írta...

Isten éltessen!!

Mindkét torta nagyon guszta! Én ezer éve nem sütöttem tortát. Egy szeletet szívesen megennék most. :)

Gesztenye receptjei és Bonbon mánia írta...

Nagyon szépek a torták!
Sok boldog születésnapot:-)

Gizi írta...

Boldog Születésnapot Kívánok!!!

Csodaszép mindkét torta, na és az a szelet....., hát eláll a lélegzetem is tőle.:)

Nelli írta...

Boldogságos szülinapot kívánok!A piskóta pihe, puha, a krém is finom lehet, látszik a képen is.:-)

családi tűzhely írta...

Nagyon boldog szülinapot kívánok! Mindkét torta csodaszép:)

Ági írta...

Szia!
a tejszínt fel kell verni és úgy összekeverni a felolvasztott csokival+vajjal?
Ez mekkora torta lett? AZ a normál méretű?
Annyira guszta ez a torta és annyira szeretem a csoki tortát, hogy szerintem én is meglepem magam egy ilyennel szülinapomra! :)
Boldog szülinapot! :)

Bianka írta...

Boldog szülinapot

DebiGabi írta...

Köszönöm szépen Mindenkinek a jókívánságokat.

Ági,
Nem kell felverni a tejszín csak simán belekeverni egyhabverővel, amíg teljesen elkeveredik benne. Normál méretű csatos tortaformám van ha jól emlékszem 24-25 cm átmérőjű:D

Ritmus írta...

Boldog szülinapot kívánok én is! A torták pedig igazán szépek!

Hobbychef írta...

Boldog szülinapot!
Szépek a torták.
Kukkants be hozzá lécci!

DebiGabi írta...

Ritmus,
Köszönöm szépen.

Hobbychef,
Nagyon szépen köszönöm, hogy rám is gondoltál!!!!