2011. január 11., kedd

Túrós-meggyes rétes

A hétvégén készítettem a kedves páromnak meggyes-mákos rétest, de azért a leányzónak és magamnak is készítettettem a mi fogunkra valót is. Túrós-meggyeset!!! Ez a párosítás is olyan finom lett, hogy rá kellett szólnom a leányzóra,hogy ne egyen már többet belőle, mert rosszul lesz.

Hozzávalók, a töltelékhez:

50 dkg túró
3-4 ek cukor
1 citrom reszelt héja
1 citrom leve
2 ek házi vaníliás cukor
1 egész tojás
3-4 ek dara

valamint kb. 5-6 dkg magozott meggy

8 lapos rétestészta
2 ek tejföl
kb. 0,5 dl olaj

A töltelék minden hozzávalóját jól összekevertem és 20 percig a hűtőben hagytam állni. Ezen idő alatt elkészítettem a rétestészta-lapokat, vagyis minden oldalt megkentem tejfölös-olajjal. Ezután elhelyeztem rajta a túrós töltelék felét (a másik feléből sima túrós rétes készült), amire egy sorban rátettem a kimagozott meggyeket, majd óvatosan konyharuhával feltekertem. A tetejét szintén megkentem a tejfölös-olajjal, majd megsütöttem kb. 20-25 perc alatt 180 fokos sütőben.

7 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon guszta, nem csodálom, hogy a lánykád nem tudott ellenállni neki. Imádom a rétest, bármilyen töltelékkel jöhetne.:)

Liza írta...

Én is nagyon szeretem a réteseket - főleg a túrósat:)
Meggyel még nem próbáltam, de biztos nagyon finom!

Nelli írta...

A meggyes-túrósat nagyon szeretjük mi is.
Aszalt szilvával még nem próbáltad a túrósat?Az is nagyon finom.:-)

Ami írta...

Kedvencem kedvencem kedvecem!
Már indulok is hozzád, hátha van még egy kis maradék a hétvégéről :)))

DebiGabi írta...

Gizi,
Nekem is jött mindenféle, szinte bármikor:D

Liza,
Minden, amiben túró van nálunk csak sikere lehet:o)

Nelli,
Még nem ettem aszaltszilvásat, de már felírtam magamnak, mert nagyon felkeltette a kíváncsiságomat, mert biztos finom lehet. Legközelebb mindenképpen megcsinálom!!

Ami,
Sajnos már csak az emléke van:o)

Bianka írta...

Mesésen néz ki

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszi:D