2011. január 13., csütörtök

Shepherd's pie Gordon Ramsay után szabadon

Nagyon szeretem a tv paprikán nézni a jobbnál-jobb főzős műsorokat, nagy kedvencem Gordon Ramsay. Kedvelem a receptjeit, főként, amiket viszonylag könnyebben és egyszerűbben lehet elkészíteni. A shepherd's pie-t már többször láttam ahogy készíti, de csak most jutottam oda, hogy magam is megpróbálkoztam vele. Nagyjából emlékeztem és az interneten is utánanéztem, hogy mi kell bele, de azért sikerült egy-két dolgot kihagynom pontosabban a némi vörösbort és a worcestershire szószt, de még így is nagyon-nagyon finomat sikerült alkotnom.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg darált marhahús
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
3 db közepes méretű sárgarépa
nagy doboz paradicsompüré
só, bors

Krumplipüréhez a tetejére:
kb. 60-70 dkg főtt krumpli
4-5 dkg vaj
kb. 1dl tej
1 db tojás

reszelt sajt a pürébe és a tetejére is

A hagymát apróra vágtam és egy kevés olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a darált húst, amit némi sózás és borsozás után megpirítottam. Ezután belereszeltem sajtreszelőn a 3 db sárgarépát, amivel pár percig megint főztem. Ezek után jött bele a paradicsompüré, amivel összefőztem. Egy hőálló tálba öntöttem. A krumplikat sós vízben megfőztem, majd összenyomás után hozzákevertem a vajat, tejet, tojást és némi reszelt sajtot. Ezt a krumplipürét rákentem a paradicsomos darált húsra, a tetejét megszórtam még reszelt sajttal és ment a sütőbe egy fél órára. Egy kis grillezés a tetejére és már lehetett is fogyasztani.

9 megjegyzés:

Nelli írta...

Én is elkészítettem, fel is tettem a blogra.Finom volt nagyon.:-)
Én cukorborsót is tettem bele.
Hogy ízlett Nektek?

trinity írta...

Ezt 3-ból 3 gyerekem enné meg-szóval nyerő! Köszi!!

Gál Edith írta...

Nagyon-nagyon finom!!! :)

Bianka írta...

Finom lehet, jó szaftos

DebiGabi írta...

Nelli,
Nekünk nagyon ízlett, sőt azt tudom mondani, rég ettem ilyen finomat. Finom lehetett cukorborsóval is.

Trinity,
Az én leányzóm azért annyira nem lelkesedett érte sajnos:(

Edith,
Fincsi volt!

Bianka,
Érdemes kipróbálni:D

Raindrop írta...

Gordon Ramsay ♥
Sheperd's pie ♥
Vegyes saláta ♥

DebiGabi írta...

Raindrop ♥

Beastie írta...

én ezt Ildinyótól főztem-sütöttem meg immár két alkalommal. Itt a paradicsompüré az extra, ott még volt zöldborsó is, illetve a krumpliba került még tejföl is. De a végeredmény ugyanaz - ISTENI! Szuperfinom.

DebiGabi írta...

Beastie,
A zöldborsós verzióval már másnál is találkoztam nem lehet rossz úgy se.
De tény és való, hogy ISTENI FINOM TÁPLÁLÉK:))))))