2011. január 9., vasárnap

Meggyes-mákos rétes

Kedves párom nagyon szereti a mákos dolgokat, de sajnos sem a leányzóm, sem én nem igazán vagyunk mákrajongók. Tegnap rétest sütöttem és úgy gondoltam drága páromnak készítek meggyes-mákos rétest, amit végül én is megkóstoltam, mert nagyon finomra sikeredett:D Szokás szerint, több az interneten található receptet áttanulmányozva megsütöttem a saját verziómat.

Hozzávalók, amiket használtam:

20 dkg darált mák
1,5 dl tej
15 dkg cukor
2 ek kanál házi vaníliás cukor
5 dkg mazsola
1 citrom reszelt héja
kb. 10 dkg kimagozott meggy

1 csomag 8 lapos rétes lap
2-3 ek tejföl
kb. 0,5 dl olaj

A tejet felforraltam a cukorral és belekevertem a mákot. Belereszeltem a citrom héját is. Ezután belekevertem a mazsolát és a kimagozott meggyeket is. A réteslapokat egy konyharuhára helyeztem és minden oldalt megkentem olajos tejföllel. Rákentem a mákos tölteléket és feltekertem a konyharuhával, amivel könnyebb volt áthelyezni a tepsire, amiben sütöttem. A tetejét is megkentem a tejfölös olajjal, majd 180 fokos sütőben kb. 20-25 percig sütöttem, amíg szép aranybarna lett a színe.

6 megjegyzés:

Nelli írta...

Lapul két csomag réteslapom a hűtőben!:-)
Túrós-aszalt szilvásra gondoltam az egyiket, a másik lehet mákos lesz!:-)

Edó írta...

Jajjj,tudod,hogy a rétes a legnagyobb gyengém a palacsnta mellett??Naaagyon megkívántam,ez isteni párosítás!MMMM

DebiGabi írta...

Nelli,
Aszaltszilvás-túrós rétes??
Nyami-nyami.
Legközelebb azt is kipróbálom, mert ez is nagyon jól hangzik!

Edó,
:))))

Bianka írta...

Nagyom guszta

Niki írta...

Brutál guszta...:oD

DebiGabi írta...

Bianka, Niki
Köszönöm:)))))