2011. január 21., péntek

Fánk sütőben sütve - VKF

A fánk nem igazán tartozott eddig a kedvenceim közé, de így sütőben sütve sokkal finomabb lett, mert nem volt annyira olajos, könnyebb, ehetőbb lett. Nemrégiben a Lidl-ben le volt árazva a fánksütő forma. Elcsábultam egy példányra:))), amivel sajnos elkövettem egy nagy hibát, hogy csak egy darabot vettem,. Mivel egyszerre csak 6 db-ot lehet sütni, így egy kicsit hosszadalmasabb folyamat volt mire a bekevert tésztát mind kisütöttem. Ezzel a fánkformában 7 cm átmérőjű fánkok készültek.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg liszt
5 dkg élesztő
10 dkg cukor
4 dl tej
2 tojás
10 dkg vaj
csipet só

1 dl tejben belemorzsoltam az élesztőt egy csipet sót és egy csipet lisztet, majd egy kicsit fellangyosítottam és hagytam, hogy szépen felfusson. Utána az összes többi hozzávalóval jól összekevertem. Pihentettem egy háromnegyed órád, majd nyomózsákba töltöttem. A sütőt előmelegítettem 210 fokra, majd belenyomtam az első adagot a fánkformákba és 12-15 perc alatt aranybarnára sütöttem. A nyers tészta alig ért a forma feléig, de mire kisült majdnem a kétszerese jött fel.

Díszítéshez az alábbiakat használtam:

Citromos-cukros máz
1 citrom levéhez hozzákevertem kb. 15 dkg porcukrot, amíg jó sűrű masszát kaptam, majd jött 1-1 csepp ételszínezék, édes leányzóm külön kérésére lila és világoskék színűek:D
valamint
10 dkg étcsokis tortabevonót 1 kk olajjal vízgőz felett felolvasztottam, majd ebbe mártottam félig bele a fánkokat

A tetejüket díszítő cukorkákkal szórtam meg.

10 megjegyzés:

Anyuska írta...

szia ,de jól néz ki a fánk ,ilyen sütöforma nekem is kell :)))mostanában vetted?? mennyi volt???

mellissina2 írta...

Mostanában nekem is fánk sütési próbálkozásaim vannak,de addig próbálkozom,amig tökéletes nem lesz!nagyon jól néznek ki ezek a fánkocskák!!!

DebiGabi írta...

Anyuska,
kb. 2 hete vásároltam, de azóta sajnos nem találkoztam vele.
650 Ft-ért adták aznap mikor vettem, valamilyen napi akció volt:D

Mellisina,
Tavaly sütöttem már olajban, de az nekem nagyon nem ízlett.
Viszont így sütőben sütve sokkal finomabb volt és ez a tészta-összeállítás elég jól el van találva. Bár ebből a mennyiségből elég sok lett, de pontosan nem tudom mennyi, elfelejtettem megszámolni, ráadásul folyamatosan fogyott miközben készült:))))

Anyuska írta...

köszi az infót ,mostanában nem küldenek ujságot a Lidl.böl ezért nem tudtam róla ,de megnézem azért üdv mariska

Nelli írta...

Szépek lettek nagyon, szép a máz is.Sajnos én is 1 db-ot vettem anno a fánksütőből.

Gál Edith írta...

Nagyon helyesek ezek a fánkok a diszitéssel!!! Nagyon finomak lehetnek!! Én sütőben még nem sütöttem, de már láttam több helyen. Hamarosan én is kipróbálom!

Bianka írta...

Gyönyörűek

DebiGabi írta...

Mariska,
Szívesen:D

Nelly,
Köszi! Hát biztos, hogy jobb lenne,ha kettő volna, de végül is megoldjuk így is:o)

Edith,
Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom így.

Bianka,
Köszönöm:D

Viki írta...

Gabi, most megerősítettél a LIDL-s fánksütővel. Én is nézegettem, de nem mertem belevágni. No legközelebb akkor már tuti kettőt veszek. Nekem ugyanis az olajban sütött dolgok nem jönnek be.
Tied nagyon guszta.
Január 27-től óriási konyhai eszközöket kínál a LIDL,hátha lesz ez is. Olajspriccelő biztos lesz :))

DebiGabi írta...

Viki,
Köszönöm.
Folyamatosan lesem/keresem, de sajnos nincsen azóta egy darab se:(
Köszönöm az infót viszont!!!