2011. január 6., csütörtök

Egy OFF bejegyzés...

Nem szoktam itt ilyesmiről írni - és a jövőben sem szeretnék - de egész egyszerűen nem tudom szó nélkül megállni, és elmesélni, hogy mi történt velünk tegnap este. Legfőképpen azért, mert olyan mértékben vagyok felháborodva a történeken, hogy nem is igazán találom hozzá a szavakat.
Tegnap esti teendőink közepette egy hatalmas nagy csattanást hallottunk kintről. Mondanom se kell mind a ketten a  férjemmel ugrottunk az ablakhoz, hogy mi volt ez... A csattanásból egyértelmű volt, hogy egy autónak mentek neki, csak sajna az az autó az én kocsim volt... Tudom, "csak" egy kocsiösszetörés, de nem is igazán emiatt vagyok kiakadva, hanem a tisztelt másik sofőrtől. A vétkes sofőr miután belement a parkoló autóm jobb oldali kerekébe, ami szinte azonnal le is eresztett, megpróbált elhajtani, ami csak azért nem sikerült neki, mert úgy nekiment a kocsimnak, hogy kitörte a saját kerekét is. De ez még semmi!!! A férjem lerohant a balesethez - én meg az első emeleti ablakból a rendőrséget hívtam, és közben figyeltem a lenti eseményeket, - döbbenten azt kellett látnom, hogy a kárt okozó autó sofőrje olyan mértékben részeg, hogy a kocsiból alig bírt kiszállni, egyenesen képtelen volt megállni, és ezzel még enyhén fejeztem ki magam. Annyira részeg volt, hogy még azt sem tudta, hogy hol van,  és éppen mit tett. Szerencse a szerencsében, azáltal, hogy a baleset közben kitörte a saját kerekét, nem tudott elhajtani. Pedig az első koccanás után, úgy látszott, hogy megpróbál elmenni, minek következtében még előlről is beletolatott egy kicsit az autómban...
Viszonylag hamar megérkezett a rendőrség is, akiknek olyan alkoholszondája volt csak, ami valamilyen hiányzó rész miatt nem volt hiteles???, ezért el kellett vinni az illetőt vérvételre is. Nehogy már valami egyszerűen és normálisan működjön... Na ezt sem értem, hogy miért így van...

A felháborodásom és tulajdonképpen kiakadásom oka az, hogy egész egyszerűen nem értem, hogy egyes emberek miért gondolják, hogy ennyi alkohol elfogyasztása után lazán, minden lelkiismeretfurdalás nélkül beülnek a volán mögé???
Miért gondolják, hogy ezt megtehetik???
Tudom, hogy költői a kérdése, de akkor is!!!
Nem értem. Komolyan nem értem.
Annyira nehéz felfogni azt, hogy amikor alkoholt fogyaszt valaki, különösen nagyobb mennyiség esetén, nem ül be a volán mögé és nem veszélyezteti mások életét???
És talán az egyik legérthetetlenebb számomra: kocsmába miért kell autóval járni?????
Ha már egy kisebb vagyont képesek piára elkölteni vegye már magának a fáradtságot, hogy olyan megoldással jut haza, amivel nem mások életét veszélyezteti.

17 megjegyzés:

Zsiri írta...

Nagyon sajnálom, ami veletek történt, tényleg nagyon felháborító! Számomra is felfoghatatlan, hogy mi vezet valakit arra, hogy ittasan a volán mögé üljön. És tudod mi a legszomorúbb? Ha így okoznak személyi sérüléssel járó balesetet, akkor 99%-ban nem ők fognak rosszabbul járni...

DebiGabi írta...

Zsiri,
Sajnos tisztában vagyok vele én is. Épp most meséltem a kollégáimnak a történetet, mire azt mondta az egyik, lehet, hogy nekünk nagyon rossz most, de lehet, hogy ezzel megmentettük valaki életét.

Chef Viki írta...

Ó, de sajnálom!!! Remélem, a kocsinak nem lett nagyobb baja, és remélem, a károkozó rendezni fogja a költségeiteket!

Az meg felelősség kérdése egyrészt saját magam felé, másrészt a többiek felé, hogyha piálok, nem vezetek... Így igaz, miért kell kocsmába autóval menni??? Tessék gyalogolni vagy hívni egy taxit, ha már italra nem sajnálta a pénzt! Sosem fogom megérteni :-(

DebiGabi írta...

Viki,
Nem tudjuk még pontosan mennyi baja lett a kocsinak.
Kötelezője van szerencsére a károkozónak.

Tényleg nem lehet megérteni ezt, tudva, hogy mi pénzt elköltenek a kocsmákban igazán beleférhetne egy taxi ára még:(

szepyke írta...

Az én szomszédaimnál, ahogy már írtam egy párszor állandóan megy a danaj... Hulla részegek. Az egyik csaj minden alkalommal úgy ül kocsiba, hogy tök részeg. Még soha a büdös életben nem állították meg, pedig a IX-ből megy ilyenkor Erzsébetre, tehát bőven forgalmas részeken megy keresztül...
Engem halálian felháborít, amikor valaki piásan vezet. Engem veszélyeztet vele, nem magát, mert általában a vétkes ússza meg.

És ha már itt tartunk. Én Stohlt keményen megbüntetném, ha másért nem a példastatuálás miatt. Könnyű kimondani, hogy mindenki hibázhat, de ha az én apám ült volna abban a kocsiban, biztos nem tudnék neki feloldozást adni, csak mert ő szívott egy csík kokaint és megívott egy keveset. Az ittas vezetést a lehető legkeményebben büntetném.

DebiGabi írta...

Szepy,
Ahol mi lakunk itt majdnem alattunk van egy kocsma nagy bánatomra. Minden évben rendszeresen vannak itt balesetek az ittas vezetők miatt. Csak most személyesen lettünk érintettek benne:(

A Stolh ügyben teljesen igazad van, de van egy olyan érzésem, hogy meg fogja úszni az egészet egy enyhébb büntetéssel...

Bianka írta...

Sajnálom! És az a szörnyű, hogy általában az szenved nagyobb kárt, vagy halált, aki nem is vétkes

Tücsök Bogár írta...

Gabi nagyon sajnálom a veletek történteket. Mélyen felháborított!
Aki iszik ne vezessen, kíváncsi vagyok, hogy bevonják-e a jogosítványát?

A másik a szonda dolog... Ha jól értettem az új rendelkezéseket, akkor, ha megállítanak az autómmal, akkor egyből szondáztatnak majd. De, ha ilyen a szondájuk (ami nevetséges) akkor majd nekem is, mint nem ivónak be kell mennem vérvételre :)))? Hiszen nem hiteles az eredmény???

DebiGabi írta...

Bianka,
:(

Tücsök,
Ennek a férfinak biztosan be fogják vonni a jogosítványát. Nagyon remélem, hogy jó hosszú időre, bár tartok tőle ez nem igazán fogja visszatartani a vezetéstől.
Nem tudom, hogy mindenkit bevisznek-e vérvétel, itt főként azért vitték el, mert iszonyú részeg volt és nem volt elég bizonyíték a szonda, kellett a vérvétel eredménye, mert az a teljesen hivatalos. Gondolom a eljáráshoz kell a férfi ellen.

Tücsök Bogár írta...

Gabi!
A szonda dolgot ironikus megjegyzésnek szántam :).

DebiGabi írta...

Tücsök,
Értem én:D
Csak most még kicsit nehezen fog az agyam, mert van némi alváshiányom tegnapról:(

Nelli írta...

Nagyon sajnálom, remélem sikerül szépen helyrehozni majd az autót!
Remélem a jogosítványát elveszik és soha nem is fogja visszakapni.
Az hagyján, hogy a saját életét veszélyezteti, de másokét is!

ildikebak írta...

Nagyon sajnálom ami történt :-((( Nálunk is a utcában éhez hasonló baleset volt ott egy "néni" vezette aki 37 éves és nem csak "illuminált" állapotban volt..... :-P
Annyira jól nézet ki a "néni" hogy a kocsiból nem tudót ki szállni :-P
Szomorú!!!!!! mert így hogy engedjem ki a gyermekemet a utcára ???

Erinacea írta...

Nagyon sajnalom, ami veletek tortent! Teljesen egyetertek veled! Nekem meg kiskorombol van egy ilyen "elmenyem": amikor kicsik voltunk Anya az ocsemet es engem volt, hogy biciklin vitt ide-oda, egyik gyerek elol, masik hatul. Na igy jott belenk egy reszeg autos hatulrol. Szerencsere epp csak elsodort, igy viszonylag jol megusztuk: Anya labtoressel, tesom koponyatoressel, en meg nemi agyrazkodassal. Szoval igaza volt a kollegadnak, rosszabb is lehetett volna...

DebiGabi írta...

Nelli,
Semmi jót nem tudok az "úrnak" kívánni, de nagyon remélem, hogy hosszú időre elveszik a jogosítványát és még jól meg is büntetik.

Ildikebak,
A mi "bácsink" nem igazán a fiatal korosztályba tartozott, de szerintem még reggelre se tudott kijózanodni, amilyen állapotban volt:(
Az embernek komoly félelmei lesznek egyre inkább az utakon...

Erineca,
Hát nektek sem lehetett egyszerű. Mindig elszörnyedve hallom az ilyen történeteket:((

Dia írta...

Igazán sajnálom a történteket!

Raindrop írta...

Basszus, most gondolj bele mi lett volna ha valaki ott van, éppen szálltok ki pl. :///
Pont ma este láttam Tincánál (Napról napra Minervával blogban), hogy a biztonsági kamerájuk felvett egy hasonló esetet a házuk előtt. Ott is szinte ez volt, bár csattanás nem lett.
Sok f*sz!