2011. január 29., szombat

Csokis tallérok

Nemrégiben egy kedves ismerősömnél volt szerencsém megkóstolni egy nagyon finom kekszet, amit egy Stahl könyvből készített el. Persze rögtön el kellett kérnem a receptet. Mondanom se kell, hogy rögtön találtam ott egy másik receptet is, ami felkeltette (szokás szerint) a figyelmemet. Ma délután volt egy kis időm, és el is készítettem. Mindenkinek tudom ajánlani, aki csak egy egészen picikét is szereti a csokoládés dolgokat. Menyei finom és az elkészíteni is nagyon gyorsan és egyszerűen lehet!!!

Hozzávalók:

15 dkg étcsokoládé
20 dkg liszt
2 ek kakaópor
egy késhegynyi szódabikarbóna
egy késhegynyi fahéj
10 dkg vaj
15 dkg cukor
1 egész tojás

Első lépésben a lisztet és a kakaót beleszitáltam egy tálba, majd elkevertem benne a szódabikarbónát. Az étcsokit nagyobb darabokra vagdostam és hozzákevertem a lisztes kakaóhoz. Nem baj, ha maradnak egész nagy darabok, nem rontja el:D A vajat jól elkevertem a cukorral és a tojással is, majd jött bele a  lisztes-kakaós-csokis keverék. Összedolgoztam jól az egészet. Közben a sütőt előmelegítettem 200 fokra. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd a masszából gombócot formáztam a kezemmel és a tepsin egy kicsit lelapítottam.  Kb. 15 perc sütés után készen is voltak. Nekem 2 tepsinyi adag lett belőle, de ez teljesen méretfüggő, hogy ki mekkora sütiket alkot és milyen távolságban süti meg őket:D Édes leányzómnak annyira  ízlett, hogy rögtön közölte velem, hogy ilyet máskor is csinálhatok Neki!!!!

13 megjegyzés:

Nelli írta...

Finom lehet, majdnem olyan mint az a csoki puffancs.Kávé mellé is el tudom képzelni.

Viki írta...

Ma nálam is kekszes nap volt, Ennek is tetszik a receptje, viszem is :))

Latsia írta...

De gyönyörűek lettek!!!! Harapnivalóak!:-)

DebiGabi írta...

Nelli,
A reggeli kávéhoz ezt falatoztam. Hm. Fincsi volt:D

Viki,
Édes leányzóm és a kedves párom nagy-nagy kekszrajongók, így mindig keresek nekik újabb-újabb recepteket.

Latsia,
Köszönöm:D

Bianka írta...

Hű de szép barna színe van

DebiGabi írta...

Bianka,
Hát van benne jó sok kakaópor plusz az étcsokis rendesen ad a színének:D

Sz. írta...

Kedves Gabi,

megsütöttem, a Párom szerint állati finom, pikk-pakk kész van, a tetejére tettem egy kis kókuszreszeléket is. :)

Köszi a receptet!
UI.: Én nem szeretem a csokit, ezért még csak kóstolni sem kóstoltam:)

Szilvi

DebiGabi írta...

Kedves Szilvi,
Örülök, hogy ízlett a párodnak:D
Épp most sütöttem megint egy újabb adagot a kislányomnak, csak most fehércsokit tettem bele. Azzal is nagyon-nagyon finom lett, bár én (sajna) szeretem a csokit így sűrűn kóstolgatom:D

Sz. írta...

Szia Gabi,

Épp arra gondoltam, hogy ma (ismét kell sütni:)) a fele részébe nem teszek csokit, csak úgy a'la nature, így én is megkóstolhatom.

Milyen lett fehércsokival? Nem lett túl édes?

Szilvi

DebiGabi írta...

Szilvi,
Nem értem pontosan miért, de a fehércsokival nekünk sokkal jobban ízlett ez az adag.
Egyáltalán nen lett vele túl édes:D
A jövőben maradok is ennél a verziónál!

Sz. írta...

Szia Gabi,

megkóstoltam a fehércsokis verziót, tényleg finom lett, viszont a Párom azt mondta, maradjak az étcsokinál, az kevésbé hízlal, így többet tud enni:)))))
Amikor Ő eszi az egészet, akkor milyen "többről evésről" beszél????:))))))

Szép napot!

DebiGabi írta...

Szilvi,
Mindig tanul valami újat az ember. Ezek szerint az étcsoki kevésbé hízlal:))))))
Nálunk továbbra is a fehércsokis verzió a nyertes!

Sz. írta...

A minőségi étcsoki, természetesen! :)