2011. január 17., hétfő

Csokis mousse

Édes leányzóm kapott még mikulásra szép nagy mennyiségű csokoládét, amiket igyekszem mindfelé egyéb süteményben felhasználni, mert nem igazán akar fogyni. Pár napja egy csoki mousse-hoz "mészároltam" le egy-két csokoládé mikulást:D

Hozzávalók, amiket még használtam:

10 dkg étcsokoládé
12 dkg csokimikulás
2 db tojás
3-4 ek tej
15 dkg porcukor
3 dl tejszín
1 ek narancslikőr

Az étcsokoládét és tejcsokoládés mikulásokat vízgőz felett felolvasztottam. A tojássárgákat elkevertem a tejjel és a cukorral, majd hozzáadagoltam a felolvasztott csokikhoz. Jól összekevertem majd jött bele a 3 dl tejszín, amivel megint jól elkevertem. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem és beledolgoztam a masszába. Legvégül belekevertem az 1 evőkanálnyi narancslikőrt, amitől igazán pikáns finom íze lett. Tálkákba kanalaztam és egy éjszakára hűtben pihentettem.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Finom lehet

Nelli írta...

Hű de finom lehet!Valahogy a tojástól idegenkedek mindig a mousse-ban.

DebiGabi írta...

Bianka,
Nagyon finom volt.

Nelli,
Maximálisan egyetértek az idegenkedéseddel. Nyáron pl. biztosan nem merném elkészíteni, viszont annyira finom volt, hogy ezzel sikeresen legyőztem az idegenkedésemet a nyers tojás miatt:D

Gál Edith írta...

Jó nagyokat nyelek itt...:)
Nagyon finom lehet!!