2010. december 1., szerda

Tepertős pogácsa


Nagyon szeretem a pogácsát, de valahogy az utóbbi időben nem igazán sütöttem. Nemrégiben készítettem egy nagyon finomra sikeredett burgonyás pogácsát, amitől ihletet kaptam és elkészítettem életem első tepertős pogácsáját is. Nyami. Ez is nagyon-nagyon fincsi lett, még édes leányzóm is jóízűen fogyasztottam, pedig amikor készült kijelentette, hogy ő nem szereti a tepertőt, ezért nem fog belőle enni. Ehhez képest nem egy darabot elfogyasztott:)))

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 dl tej
egy csipet cukor
10 dkg kacsazsír
15 dkg tepertő

bors
1 tojás a teteje kenéséhez

A 3 dkg élesztőt felfuttattam a tejben. A lisztet egy tálba tettem, belekanalaztam a zsírt és hozzáadtam a tepertőt is. Kézzel elmorzsoltam az egészet addig, amíg a tepertő már csak egészen kis darabokban volt benne. Hozzáadtam a élesztőt és összegyúrtam. Nekem egy viszonylag jó állagú tésztám lett ebből, de egy kis tejfölt még nyugodtan lehet beletenni, de én úgy ítéltem meg, megfelel a tészta állaga:D Fél órát pihentettem, majd kinyújtottam és jobbról-balról, lentről-felülre felhajtottam. Megint pihentettem 15 percig és megint kinyújtottam. Utána megint összehajtogattam és végül kinyújtottam kb. 1 cm vastagságúra. Kiszagattam pogácsaszaggatóval. A tetejét megkentem a felvert tojással majd 200 fokos sütőben 15 perc alatt megsütöttem.

15 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Kaphatnék belőle ?

DebiGabi írta...

Tücsök,
Sajnos már csak az emléke van meg. De legközelebb nagyon szívesen:))

Belly írta...

Én is ezt sütöttem nemrég,mondjuk az enyémba nem került kacsazsír.Biztos nem rontja el :-)

DebiGabi írta...

Belly,
Nem volt otthon másfajta zsírom:)
De tényleg nem rontotta el:D

Chef Viki írta...

Gyönyörűek! Látszik, hogy nem zsírtól tocsogós, hanem foszlós, puha!

A kacsazsírért külön nagy piros pont :-DD

Ami írta...

Én is kérek belőle! :)

Bianka írta...

Most ebéd után fojtásnak nagyon jól esne

DebiGabi írta...

Viki,
Köszönöm a piros pontot:))

Ami, Bianka
A következő adagból küldök:D

Zsiri írta...

Nagyon guszta lett :)

Dia írta...

Nagyon jÓ! Imádjuk!

Raindrop írta...

Tudtam, hogy mire ideérek semmi nem marad!
Azért máskor félretehetnél egy nyamvadka darabot, ne menjek el innen üres kézzel. Gyönyörűek lettek! :)

Zsófi írta...

Uuuu de guszta!Főleg így éhesen:)
Még a nyál is össze futott a számban:)

Gizi írta...

Nagyon guszta!!! Évek óta nem sütöttem, de hamarosan lesz friss saját tepertőm és abból tuti sütök. Köszi az ötletet.:)

DebiGabi írta...

Rain,
Neked is küldök legközelebbi adagból:D Köszi.

Zsófia,
Nem is szabad éhesen gasztroblogokat olvasni, az már kínzás az embernek:)

Gizi,
Az igen, saját tepertő!!!
Na abból lesz ám az igazi!

Lévai Mariann írta...

Nekem kellett bele egy doboz tejföl, de finom lett:)