2010. december 9., csütörtök

Tejlepény

Nemrégiben Tücsök-nél találkoztam a tejlepény receptjével.  Ezzel megint sikerült találnom egy olyan ételt, amit még soha nem kóstoltam, nem sütöttem. Rögtön fel is keltette az érdeklődésemet, hiszen nagyon gyorsnak, egyszerűnek és finomnak tűnt. És tényleg hamar készen lett. A férjemnek és nekem nagyon ízlett, de sajnos édes kislányom csak fintorgott rá, csak a porcukrot és a lekvárt ettem meg róla:((

Hozzávalók:

1 liter tej
3 db tojás
20 dkg liszt
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor

Minden hozzávalót jól összekevertem, majd egy kivajazott tepsibe öntöttem és 200 fokos sütőben addig süttötem, amíg a teteje kezdett felhólyagosodni, ez sacc per kábé 35-40 perc volt nekem az én sütőmmel. Az alja és a széle egy kicsit megpirult, de még pont abban a kategóriában volt, hogy finom volt:D Miután egy kicsit meghűlt szeleteltem, megszórtam jó sok porcukorral és sárgabarack lekvárt kanalaztam még hozzá. Attól függetlenül, hogy a gyermeknek nem ízlet fogok még készíteni, mert a férjemmel mi viszont nagyon ízűen falatoztuk még másnap is.

10 megjegyzés:

Nelli írta...

A krémesre emlékeztet engem mindig.:-)Szép lett!

Altair írta...

Én tejpitének ismerem és nagyon szeretem. :o)

trinity írta...

Nekem is új, bár a tejespitére emlékeztet picit. Azt pedig nagyon szeretjük:)

Bianka írta...

Nagyon guszta

DebiGabi írta...

Nelli,
Köszi:D

Altair, Trinity
Bevallom őszintén tejespite is kimaradt eddig az életemből, így sajnos ez ügyben nem tudok nektek nyilatkoz:D

Bianka,
Köszönöm:D

Mézigörl írta...

Hű, de guszta! Nagyon szeretjük, ezért sokszor is készítem! Az almás-diós változat a kedvencünk! :-))

DebiGabi írta...

Mézigörl,
Köszi:)
Hm. Almás-diós, de finom lehet úgy is. Egyszer ezt is kipróbálom!

Zsófi írta...

Nagyon guszta lett!
Ezt is ki fogom próbálni,de Én fogok bele tenni mazsolát(valahogy kapásból ez jutott eszembe hozzá)
:)
A boszorkány ujjakat már kipróbáltam,csak még nem tettem be a blogomba.Nagyon finom a tésztája.

DebiGabi írta...

Zsófi,
Köszike:D
A gyermek és én nem vagyok túl nagy mazsolarajongók, de biztos nem fogja elrontani.
A bosziujj-tészta tényleg isteni, szerintem lehet azt simán keksz formában is elkészíteni.

Zsófi írta...

Bosziujjat csak 1x csináltam,utána már csak simán gombócokat gyúrtam és kilapítottam keksznek.Volt amelyikre szórtam egy kis kristálycukrot,de volt amelyikbe csak villával nyomtam egy kis mintát:)