2010. december 6., hétfő

Ilus néni rizskochja

Kedves férjem-uramnak van egy kollégája (drága Csülök Barátom), akinek az Anyukája nagyon sok finomságot szokott készíteni a konyhájában. Rendszeresen szokott nekem küldeni recepteket hogy én is ki tudja őket próbálni. Nemrégiben ezt az isteni finom rizskoch receptet kaptam tőle, és most hétvégén el is készítettem. A rizskochot sem készítettem még soha, ez az első kísérletem vele úgy tessék megtekinteni:D

Hozzávalók:

25 dkg rizs
2 dl
csipet só
8 dl tej
10 dkg vaj
1 csomag vaníliás cukor
2 ek cukor
6 db tojás
2 csomag vaníliás cukor
1/2 csomag sütőpor
3 db közepes méretű alma
1 db citrom héja és leve is
10 dkg aranymazsola, de jó a sima is, nekem ezt volt itthon:-)

A 25 dkg rizst feltettem a 2 dl vízben melegedni a csipet sóval. Amikor elkezdett felforrni folyamatosan hozzáadtam több részletben a 8 dl tejet, majd belekevertem a vaníliás cukrot és a sima cukrot is. Ezután fedő alatt folyamatosan kevergetve addig főztem, amíg majdnem teljesen elfőtt a leve és a rizs már megpuhult. Még melegen hozzákevertem a vajat, belereszeltem a citrom héját és belefacsartam a levét.,valamint belereszeltem a 3 almát. A tojásokat szétválasztottam. A sárgájához hozzáadtam a 2 csomag vaníliás cukrot és a sütőport. Jól elkevertem, majd beledolgoztam a rizsbe ezt is. Itt kevertem bele a mazsolát is, amit előtte vízbe áztam egy kicsit. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem egy csipet sóval, majd az egészet óvatosan, de jól összedolgoztam. Egy tepsit kikentem vajjal és megszórtam zsemlemorzsával, ebbe jött az egész massza. 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem. Sárgabarack lekvárral tálaltam. 
Tényleg nagyon-nagyon finom lett. Ilus néni köszönet a receptért!!!!

3 megjegyzés:

Nelli írta...

De régen készítettem!:-)Finom lehetett!Én is baracklekvárral szeretem.

Bianka írta...

Nagyon guszta, jó szaftos

DebiGabi írta...

Nelli,
Finom volt, pedig nem tartozik a kedvenceim közé.

Bianka,
Köszike:D