2010. november 22., hétfő

Zacher torta

A kedves páromnak pénteken volt a születésnapja. Zacher tortát készítettem neki, mert ilyet még soha nem kapott tőlem. Egy kicsit tömör, érdekesen "lyukacsos" lett a tortám, de az íze valami mennyei lett.

Hozzávalók, amiket használtam:

17 dkg vaj
17 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
19 dkg étcsokoládé
20 dkg liszt
6 db tojás
valamint sárgabarack lekvár

Máz a külsején:
15 dkg étcsokis tortabevonó
2 ek étolaj

A vajat habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorral. Vízgőz felett felolvasztottam az étcsokoládét. Hozzákevertem a vajas cukorhoz, majd egyesével beledolgoztam a tojássárgákat. Jó alaposan elkevertem. Ezután jött bele a liszt is, újabb erős kevergetéssel. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd nagyon óvatosan összedolgoztam a masszával. Egy csatos tortaformát kibéleltem sütőpapírral, amibe jött az összedolgozott massza. 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem. Hagytam teljesen kihűlni, majd ketté vágtam és megkentem sárgabarack lekvárral. Az étcsokoládés tortabevonót az olajjal vízgőz felett felolvasztottam, majd rákentem a tortára. Dekorációnak még került rá egy kis vajas-kakaós-cukros krém is.

7 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek!!
Nagyon szép a torta!!!

Altair írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

Az én férjemnek is ez a kedvenc tortája, csak marcipánbevonattal, nem csokival. :o)

Bianka írta...

Sok boldogságot
Nagyon szép lett

Zsiri írta...

Nagyon guszta lett, csupa csoki!

Andi/cuki írta...

Isten éltesse sokáig!:-))
Csodaszép a torta!:-))

DebiGabi írta...

Nagyon szépen köszönöm kedves soraitokat:D

Nelli írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek!
Nagyon szép lett a torta!