2010. november 27., szombat

Tarte tatin

Nemrégiben valamelyik főzős tévéműsorban készített valamelyik "sztárséf", és én is kedvet kaptam hozzá. Ez is egy olyan sütemény/édesség, amit még soha nem kóstoltam. Megint egy gyorsan és egyszerűen elkészíthető desszert, ami nekünk nagyon ízlett, így a jövőben fog még a készülni a konyhában.

Hozzávalók, amiket használtam:

5 db közepes méretű alma
5-6 dkg vaj
10-12 dkg cukor
1 csomag levelestészta

Az almákat megpucoltam és felkockáztam. A vajat megolvasztottam beleöntöttem a cukrot, majd az almákat is és kb. 15 percig így főztem. Ezután egy hőálló tálba borítottam, amire ráügyeskedtem a kinyújtott levelestésztát. A tetejét megszurkáltam egy villával, majd 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem. Miután kivettem a sütőből egy pár percig hagytam hűlni, majd egy tányért tettem rá és átfordítottam az egészet. A kinézete nem a legszebb lett, viszont az íze tényleg nagyon finom.