2010. november 2., kedd

Profiterol

Régóta szemezek a profiterol receptjével, szebbnél-szebb fotóival, pedig még soha nem kóstoltam eddig sehol. Tegnap végre elkészítettem. Hm. Jelentem ez nagyon-nagyon-nagyon finom:)))) Tartok tőle, hogy a jövőben sokszor fogok még készíteni, mert alapvetően nagyon egyszerűen és pikk-pakk el lehet készíteni.

Hozzávalók, amiket használtam:

1 dl víz
csipet só
5 dkg vaj
7 dkg liszt
2 egész tojás

Krémhez:

2 dl tejszín
1/2 csomag zselatin fix
2 ek porcukor
1 ek vaníliaaroma

valamint
10 dkg étcsokoládé
1 ek olaj

A vizet a csipet sóval és a vajjal felmelegítettem, majd belekevertem a lisztet. Ezután le is vettem a tűzről. Jött hozzá egyesével a két tojás, amiket egy kézi habverővel tudtam jól összedolgozni. Nyomóhengerbe tettem a masszát. Egy sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 2 cm-es kis gombócokat nyomkodtam. 210 fokos sütőben sütöttem először 5 percig, majd 180 fokon további 10-12 percig, amíg szépen megdagadtak és aranybarna színűek nem lettek. Amíg kihűltek elkészítettem a krémet, ami annyiből állt, hogy először felvertem egy kicsit a tejszínt, jött bele a zselatinfix, újabb keverés és végül a cukor és a vanília aroma hozzáadása után jó alaposan felvertem a tejszínt. Ezt a krémet megint beletöltöttem a nyomóhengerbe és belenyomkodtak a picike kis profiterolokba. Legvégül az étcsokoládét vízgőz felett az evőkanál olajjal felolvasztottam és ebbe mártogattam bele a már megtöltött profiterolokat.
Nekem ebből a mennyiségből egy tepsinyi lett, de sajnos nem számoltam meg pontosan mennyi, mert amint elkészültek rohamosan elkezdtek fogyatkozni:)))) Édes lányom, és persze kedves férjem-uram is olyan jóízűen falatozta, hogy öröm volt nézni!

5 megjegyzés:

Bianka írta...

100 éve nem ettem, nagyon guszta

trinity írta...

Egyik örök kedvencem! Utoljára a McC...-ban ettem...Jajjjjjj, nagyon megkívántam! Van még? Jövök!!!:DD

ivan írta...

Amikor a nejemnek emlitettem, hogy kellene csinálni profiterolt, először azt kérdezte, hogy "mióta selypitek,"majd azt mondta, hogy " ő ebbe nem megy bele,nem akar újat húzni a kommandósokkal."

ivan írta...

újat=újjat

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszke:)

Trinity,
Nagyon szívesen megkínálnálak, de olyan gyorsan eltűntek, hogy csak néztem:)) De legközelebb szólok eltőte!

Iván,
Az én kis családom is furcsán nézett először rám, mikor közöltem velük, hogy mit fogok nekik sütni:))) De tényleg nagyon finom, és végülis tölteni lehet szinte bármivel!