2010. november 9., kedd

Krémes

Az első krémes, amit én készítettem!!!! Tulajdonképpen nagyon büszke vagyok rá, mert iszonyú finom lett, pillanatok elfogyott. Az állagával volt egy-két problémám, de úgy gondolom az íze kárpótolt ezért. Mindenképpen ki fogok még próbálni másik verziójú krémeseket is, mert ahogy néztem az interneten, elég sok változatban keringenek a receptek. Ennek a receptjét egy otthoni receptkönyvemből szedtem ki.

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta
6 db tojás
15 dkg cukor
6 dkg rétesliszt
2 dl tej
2 ek vaníliás cukor, vagy 1 csomaggal

Először a leveles tésztát felolvasztottam, majd két részre osztottam és kinyújtottam kb. fél centis vastagságúra lisztezett felületen. 210 fokos sütőben 10-15 perc alatt aranybarnára sütöttem mind a két darabot. Félretettem hűlni, közben elkészítettem a krémet. A 2 dl tejet a cukorral és a vaníliás cukorral felforraltam. A 6 db tojássárgát elkevertem 2 ek tejjel és a 6 dkg rétesliszttel, majd gyors és sűrű kevergetés közben hozzáadtam a felforralt tejhez. Folyamatosan kevergetés mellett besűrűsítettem. Közben a kedves férjem-uram segítségével a tojásfehérjéket kemény habbá vertem:)) Miután szépen besűrűsödött a krém levettem a tűzről és beledolgoztam a tojásfehérjéket. Az egyik megsült levelestésztát a tepsiben hagytam és rákanalaztam a krémet. Hagytam 15 percig "szikkadni". Közben a másik levelestésztát kockákra vágtam és ezeket a kockákat helyeztem rá a krémre, így kicsit bele is nyomkodva. Hűtőben pihentettem pár órát, tálaláskor megszórtam porcukorral.
Egy kicsit vastag lett a levelestésztám, és ezáltal elég nehezen lehetett villával vágni/falatozni, de édes barátaink és kedves családom is megoldotta, hogy simán harapták a süteményt:))))))
12 viszonylag nagyobb méretű krémes lett ebből a mennyiségből.
A színe pedig attól ilyen szép sárga, mert remek házi tojásokat használtam hozzá!

9 megjegyzés:

Bianka írta...

Csorog a nyálam

DebiGabi írta...

Bianka,
Nem csodálom:)
De ez már csak egy fotóemlék:D

Jutka írta...

Nagyon jól néz ki..már egy ideje készülök megsütni :)

ivan írta...

Jól elhúztad előttem a "mézes",illetve a krémes madzagot.Rá kényszerülök az elkészítésre, (már készítettem!!), de utána ne gyertek ki utánam a konyhába.

Ami írta...

Milyen finom lehet :)

Gizi írta...

Nagyon guszta!! A színe pedig.... azt hittem valami színezőt tettél bele attól ilyen szép.

DebiGabi írta...

Jutka,
Köszönöm:)

Ivan,
:)))

Ami,
Finom volt, csak gyorsan elfogyott:D

Gizi,
Nincs jobb mint a jó kis házitojás. Hihetetlen milyen különbség van köztük, nemcsak színben, de méretben is!

Raindrop írta...

Annyira bírom benned, hogy semmitől sem riadsz vissza. Mindent megsütsz amit kigondolsz, vagy megkívántok.
Sajnos én nem mertem még nekiállni a krémesnek, pedig mindenki imádja. :D
Gyönyörű!

DebiGabi írta...

Rain,
Sajnos nem mindenben vagyok ennyire "bátor". Pedig néha jobb lenne, ha sokkal inkább így állnék hozzá egyéb más dolgaimhoz is:(
A krémessel elég sokáig szemezgettünk egymással, amíg végül is megpróbáltam. Kicsit lehetne szebb, de az íze fantasztikus volt!!!