2010. november 16., kedd

Dominó süti

Lapozgattam valamelyik nap egy receptes gyűjteményemet otthon, és szembetaláltam magam egy recepttel, ami eddig valahogy elkerülte a figyelmemet. Egy újabb egyszerűen és gyorsan elkészíthető sütemény. A "pettyezés" részétől eltekintve, - ami nekem nem sikerült túl szépre -  kb. fél óra alatt el lehet készíteni ezt a "helyes" kis süteményt:)). Édes leányzómnak annyira ízlik, hogy ma kimondottan ezt kért az uzsonnás dobozába a suliba is:))

Hozzávalók:

15 dkg porcukor

2 tojás
3 ek méz
3 kocka étcsoki reszelve
20 dkg liszt
1 tk sütőpor

Máz a tetejére:
1 citrom leve
kb. 20 dkg porcukor

valamint a pettyekhez:
3 kocka étcsoki olvasztva

A tojásokat elkevertem a porcukorral, majd belecsurgattam a megmelegített mézet. A lisztben elkevertem a sütőport a és belereszeltem a 3 kocka étcsokoládét. Ezt hozzáadtam a cukros-tojásos masszához. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem a jól elkevert tésztát. 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütöttem. Hagytam kihűlni a tésztát. A citrom levét belefacsartam egy kisebb tálkába és elkezdtem hozzáadni a porcukrot. Kb. 20 dkg cukor került bele, de nem mértem meg pontosan, mert addig-addig kevertem, amíg jó sűrű nem lett a máz. Rákentem a kihűlt tésztára. Langyos vízbe mártott késsel felszeleteltem. Ezután következett a pettyezés:D Ehhez megolvasztotttam 3 kocka étcsokit és egy fogpiszkálóval kisebb-nagyobb sikerrel igyekeztem pettyeket ráhelyezni a fehér masszára. 

4 megjegyzés:

Dia írta...

De kis helyes. Ötletes!

Bianka írta...

Nagyon guszta és ötletes

ivan írta...

Nagyon jól néz ki és biztos finom lehet.Azt hiszem karácsonyra meglepem vele a "gyerköcöket" Imádnak dominozni,aki veszit, az csak nézheti, (lehet hogy én leszek az?)

DebiGabi írta...

Dia,
Tényleg aranyos:)

Bianka,
Köszi:D

Ivan,
Nekünk nagyon ízlett. Remélem a Te "gyerköceidnek" is ízleni fog! Majd mesélj, hogy ki nyert!!!