2010. október 3., vasárnap

Karamellkrémes torta

Barátosnőmnek nemrégiben volt a születésnapja.
Tegnap voltunk náluk felköszönteni őt és neki készítettem ezt a karamellkrémes tortát.

Hozzávalók:

A piskótához:
6 db tojás
6 ek cukor
6 ek rétesliszt
1 kk szódabikarbóna
egy csipet só
vaj a forma kikenéséhez
valamint zsemlemorzsa a forma beszórásához

Első lépésként a tojásokat szétválasztottam. A tojássárgákhoz hozzáadtam a 6 ek cukrot, jól elkevertem, majd beletettem a 6 ek réteslisztet, amiben előtte elkevertem a szódabikarbónát. A tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem fel, majd beledolgoztam a tojásos-cukros masszába. A tortaformát kikentem vajjal és beszórtam zsemlemorzsával beleöntöttem a masszát és 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem. Félretettem hűlni, amíg elkészítettem a karamelles krémet.

A krém hozzávalói:

3 dl tej
35 dkg cukor
10 dkg vaj
2 ek vanília aroma

Minden hozzávalót összekevertem, majd folyamatos kevergetés mellett főztem kb. 20 percig az egészet. Miután egy kicsit meghűlt a kettévágott piskóta aljára kentem, amire ráhelyeztem a másik felét.

Csokiréteg a torta külsején:

10 dkg étcsokoládé
5 dkg fehércsokoládé
8 dkg vaj

Vízgőz felett folyamatosan kevergetés mellett felolvasztottam a kétféle csokoládét és vajat, majd rákentem a piskótára. A torta külsejét szeletelt mandulával díszítettem, a tetejére pedig megolvasztotta kristálycukorrot csurgattam, húzogattam:)))



18 megjegyzés:

Altair írta...

Hű és ha! Meg ejha! :o)

Ez valami mesés lett. Szerintem nekem is el kell készítenem. :o)

DebiGabi írta...

Altair,
Egy picikét édes a krém benne, de egy tortánál belefér:))

Gizi írta...

Gyönyörű!!!! Egy cukrász is megirigyelhetné, olyan jól sikerült. Viszem is a receptet és én is megsütöm hamarosan.:)

Tücsök Bogár írta...

Ez nagyon szép lett :) ! És karamelles !!!

ildikebak írta...

Nagyon jól nézz ki :-) csorog a nyálam :-DDDd

Nyanyi írta...

Hűűűűűűűűűűűű, bakker, ennyit dolgoztál vele???? Megérte, mert NAGYON FINOM volt! És köszönöm szépen!!!

DebiGabi írta...

Gizi,
Irulok-pirulok:)) Köszike.

Tücsök,
Minden, amiben karamell van jöhet:)

Ildikebak,
Köszönöm szépen.

Andi,
Annyira nem volt macerás!!!
Boldog szülinapot még egyszer!!!!!!

Dia írta...

Igazi remekmű! Gratulálok hozzá!

Gál Edith írta...

Nagyon nagyon szép a torta!!!!

Andi/cuki írta...

Nagyon szépséges a diszítése!:-))

Bianka írta...

Gyönyörű

DebiGabi írta...

Dia,
Köszönöm:)

Edith,
Neked is köszönöm!

Andi,
És milyen finom:D

Bianka,
Neked is köszönöm szépen!!!

Ami írta...

Óóóóó, ez mennyei csábítás!

DebiGabi írta...

Ami,
Az bizony:))))

Garffyka írta...

Ajjj, nagyon szeretem a karamellt, minden változatban, minden mennyiségben!

Raindrop írta...

Gyönyörű szép a tetején a csurgatás. :)
Az egész torta tökéletes, de az kifejezetten tetszik, naggggyon ügyes vagy Gabi!

DebiGabi írta...

Garffyka,
Nálam is mindig jöhet:)

Rain,
Köszike:)
Irulás-pirulás!!

Nelli írta...

Napok óta vissza, vissza térek az oldaladra és megnézem ezt a tortát.
Annyira nagyon szép!