2010. október 18., hétfő

Karamellás szelet

Továbbra is nagyon kedvelek minden olyan süteményt, édességet, ami karamellát tartalmaz. Ezzel a receptettel már elég régóta szemezek kedvenc kis süteményes receptfüzetemből. Ebből a gyűjteményből készítettem el talán a legtöbb receptet. Ajánlom minden karamellrajongó figyelmébe!!!
Sajnos nem sikerült teljesen úgy, ahogy a recept fotóján szerepelt, viszont elmondhatom, hogy ez a süti is a ronda, de nagyon finom kategóriába tartozik:)))

Hozzávalók:

A tésztához:
13 dkg liszt
9 dkg cukor
5 dkg kókuszreszelék
13 dkg olvasztott vaj

A vajat megolvasztottam, majd hozzákevertem a lisztet, cukrot és a kókuszreszeléket. Egy kb. 28x18 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral és belenyomkodtam a tésztát. 180 fokos sütőben 15 percig sütöttem.

Karamell krém:
6 dkg vaj
35 dkg sürített tej (2 db budget féle)
2 ek méz

A vajat megolvasztottam, hozzákevertem a sürített tejet és mézet, egy kicsit felfőztem, majd ráöntöttem a már megsült tésztára. Ezután visszatettem a  sütőben és további kb. 20 percig sütöttem, amíg szép világosbarnás színe lett az egésznek.

Csokimáz a tetején:

15 dkg étcsokoládés tortabevonó
1 ek olaj v. vaj

Vízgőz felett megolvasztottam a tortabevonót az olajjal, majd ránkentem a kihűlt süteményre.




10 megjegyzés:

Gizi írta...

Szerintem nincs ezzel a sütivel semmi gond, csodás látványt!!! Karamellrajongó lévén, most bizony egy szeletkét eltudnák képzelni az ebédhez.:)

DebiGabi írta...

Gizi,
De aranyos vagy:D
Tudod, az a baj, hogy ennek elvileg úgy kellett volna kinéznie, hogy alul a tészta, utána a karamell krém, majd a csokiréteg. Ehhez képest a karamellréteg és a tészta teljesen összesült:(
Viszont tényleg isteni finom.

Chef Viki írta...

Egész konkrétan csurog a nyálam :-)))

családi tűzhely írta...

Ez a süti nekem nagyon bejön:)

Zsiri írta...

Ez valami hihetetlen guszta :) Nagyon szeretem ezeket a tömör-gyönyör sütiket!

Bianka írta...

Szét vált, nem vált ez valami isteni lehet. Karamell bármikor jöhet :)

DebiGabi írta...

Köszönöm lányok!
Képzeljétek nem is írtam, az alja finom ropogós lett:))))

Raindrop írta...

Hát nem látom tényleg mi baj van ezzel a sütivel, pedig a látásommal viszonylag minden rendben van.
Brutálisan csillogós, puha, szaftos, krémes, gyönyörű szép!
Jaj Gabi, ennél szebbet hova akarsz már sütni??????? :)

trinity írta...

De, de ...van ezzel egy nagy baj:)) Hogy nem előtten landolt!!
Nekem teljesen megfelel így is, hogy a tészta állítólag a krémmel kissé egyesült. Máskor csak küld nekem, ami nem tetszik:DDDD

DebiGabi írta...

Rain,
Az ember mindig elégedetlenkedik:))

Trinity,
Küldeni fogok legközelebb:))