2010. október 13., szerda

Briós, új formában

Készítettem már többször is brióst, de nemrégiben megcsodáltam Tücsöknél ezeket a másfajta formázással készült brióskákat, és muszáj volt kipróbálnom. Olyan kis helyesek lettek ebben a formában:)))
A tésztában maradtam a régi jól bevált kelt tésztánál, amit eddig is használtam.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1 egész tojás
1 tojás sárgája
3 ek. olaj
2,3 dl tej
7 dkg cukor
csipet só
+ 1 tojás 1-2 ek tejjel elkeverve a tetejére
valamint kristálycukor a teteje megszórásához

Az élesztőt felfuttattam a tejben, majd összekevertem minden hozzávalót. 1 órát pihentettem konyharuha alatt meleg helyen, majd a Tücsöknél látott módszerrel megformáztam a briósokat. Ehhez a művelethez többször meg kellett tekintenem a rajzos formázást, de végül csak összehoztuk családilag közösen:)))) A tetejét megkentem mindegyiknek egy kis tojásos tejjel, megszórtam kristálycukorral, és mentek a 180 fokos sütőbe, ahol 20-25 perc alatt szépen megsültek.

7 megjegyzés:

Ami írta...

Imádom!

Tücsök Bogár írta...

Csodaszépek !

Bianka írta...

Nagyon szépségesek lettek

Andi/cuki írta...

Gyönyörűséges!:-))

DebiGabi írta...

Ami,
Én is:)

Tücsök,
Köszi még egyszer a jó kis ötletet!!

Bianka,
Köszike:)

Andi,
Neked és köszönöm:D

ivan írta...

Most tudtalak csak belépni,(hat hónapi távollét után.Örülök, hogy a "blogszünet" csak rövid ideig tartott.
A "kukucskáló fóka" képed már a "nemzetközi mezőnyben" is megállná a helyét.
A humoros oldalaid mindig felvidítanak, (nem mintha szomorkodó "fazon" lennék.)
A "gasztros" oldaladban megint találtam "ehető," sőt "iható dolgokat."Lesz, mit megint "alakítani" a konyhában.
Most már úgy néz ki,hogy "napra készre" láthatom a blogodat.
Hiányzott!!

DebiGabi írta...

Kedves Iván,
De jó, hogy megint erre jársz felém!!!! Üdvözöllek megint "körünkben":)))