2010. október 8., péntek

Borkocsonya

Kedves férjem-uram kapott egy ismerősétől 2 liter kimért, nem annyira jó minőségű bort. Én nem igazán szoktam bort ínni, mert ég tőle a gyomrom, viszont nincs szívem hagyni, hogy tönkremenjen, így elkezdtem nézelődni a receptjeim között, nem-e lehetne belőle valami finomságot készíteni. Említettem nemrég, hogy a kezembe került a Főzzünk magabiztosan című gyűjteményem. Ebben találtam ezt a receptet is.  A gyümölcsöket lehet variálni, hogy kinek mi van otthon, de szerintem egy kis kompót vagy konzerv gyümölcs sem rontja el.

Hozzávalók, amiket használtam:

4 dl fehér bor
20 dkg cukor
1 citrom elve
2 ek szamóca likőr (lehet másfajta likőr is, de el is hagyható)
1 csomag Horváth-féle zselatin
szőlő
őszibarack
mirelite málna

A borban elkevertem a cukrot és a citromlevet, majd felforraltam. Belekevertem a zselatint, és hagytam 5 percig pihenni. Utána megint felfőztem, hogy a zselatin teljesen feloldódjon benne, de itt már belekerült a szamóca likőr is. Félretettem hűlni. A szőlőszemeket kimagoztam, a barackot szeletekre vágtam és egy talpas pohárba helyeztem, végül rászórtam a málnaszemeket is. Miután langyosra hűlt a bor, ráöntöttem a gyümölcsökre. Hűtőbe tettem egy éjszakára és másnap fogyasztottuk. Nagyon finom, kellemes íze volt.






2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta, bár nem iszom, de megkóstolnám

DebiGabi írta...

Bianka,
Annyira nem erős a bor íze így, viszont nagyon dekoratív kis édesség.