2010. október 7., csütörtök

Ananász levelestésztában

A levelestészta és én jó barátságban vagyunk. Szeretem, mert ritka sokoldaló tészta, hiszen lehet belőle sós és édes verzióban is sok-sok féle ételt készíteni. Pár napja a kezembe került egy régi receptgyűjteményem, amiben ráakadtam erre a receptre. Annak idején nagy lelkesedéssel gyűjtögettem a Főzzünk magabiztosan nevű újságokat, amiket le kellett fűzögetni. Szépen meg is vásároltam az egészet, gondosan lefűztem mindet és azóta ott porosodott a polcon. Most viszont, hogy előkerült rengeteg jobbnál-jobb  receptet kiszedtem belőle, hogy most aztán el fogom készíteni őket:)) Ez az első a kiszedettek közül!

Hozzávalók:

1 konzerv ananász és a leve is,  vagy 1 friss ananász
2-3 ek étkezési keményítő
2 ek pálinka (elhagyható)
3-4 ek cukor, ha friss ananászt használunk a konzervnél elég a leve
1 csomag leveles tészta

Mivel én friss ananászt használtam első lépésként megküzdöttem az ananász megpucolásával:( Na ez nem tartozik ám a kedvenceim közé. Miután sikeresen kivagdostam minden oda nem való részt az ananászról feldaraboltam és kb. 1,5 dl vízzel, a 2 ek pálinkával és a cukorral felfőztem. Az étkezési keményítőt elkevertem 0,5 dl vízben és hozzákevertem az ananászhoz és addig főztem, amíg szépen besűrűsödött. A leveles tésztát két részre osztottam. Az egyik felét kinyújtottam kb. 0,5 cm vastagságúra és kiszagattam 5-6 cm-es köröket belőle. A másik felét is kinyújtottam, de ezen késsel sűrűn kis vágásokat ejtettem, széthúztam hogy látszódjon a bevagdosás, és csak ezután szagattam ki ugyanakkora köröket. A sima körökre rákanalaztam egy-egy adag ananászt, ráhelyeztem "lyukacsos" tésztát, és gondosan lenyomkodtam a széleit. Miután az összeset megtöltöttem az ananászos lé maradékával megkentem a tetejét. 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsültek. A tetejét egy kicsit grilleztem, hogy szép barnásak legyenek.



6 megjegyzés:

Bianka írta...

nagyon guszta

Zsiri írta...

jaj de guszta, így ebéd után szívesen ennék egy ilyet :))

Zsófi írta...

Nagyon jól néznek ki!:)
hmmm:)

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszi.

Zsiri,
Szívesen adnék, de sajnos gyorsan elfogyott.

Zsófi,
Köszi. Finomak voltak:D

Zsiri írta...

Hajaj, akkor majd egyszer én is nekiállok! Addig is ha van kedved, kukkants be hozzám :)

DebiGabi írta...

Zsiri,
Megyek mindjárt:)