2010. szeptember 26., vasárnap

Sós kiflik

Édes leányzóm napok óta rágja a fülemet, hogy süssek neki sós kiflit. Ma ennek is elérkezett az ideje. Ebben a szürke, borongós, esős napon nincs is jobb programja az embernek, mit sütögetni a konyhában:)))

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő (friss)
2,5 dl tej
5 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás
1 tk cukor
1 tk só
+ 1 tojás a kenéshez
nagy szemű só

Az hozzávalókat beletettem a kenyérsütőgép üstjébe és a géppel megdagasztottam. Így kevesebb munkával jár, de simán is össze lehet dolgozni a tésztát. Utána egy lisztezett felületen felvágtam 12 adagra a tésztát. Mindegyiket kinyújtottam nagyon vékonyra - már amennyire sikerült:D - négyzet, illetve téglalap formára és az egyik saroktól kiindulva feltekertem. Sütőlappal bélelt tepsire helyeztem őket, megkentem a felvert tojással és megszórtam a sóval. 190 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsültek.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek

Gizi írta...

Nagyon guszta!! Biztosan isteni illatok járták át a konyhádat ebben a cudar esős időben (kicsit irigy).:))

Dia írta...

Gratulálok! Nekem is készíthetsz :-)
Tejfölbe mártogatva megkívántam.

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszi:)

Gizi,
Tényleg fincsi illatok voltak:)

Dia,
Köszönöm Neked is:)
Mindjárt küldöm!
Hm. Tejföllel... Nyami:D