2010. szeptember 3., péntek

Kókuszos csiga


Kókuszos csiga. Hm. Egyszer nagyon régen ettem ilyet, de már arra sem emlékszem, hogy hol és mikor. Valamelyik nap eszembe jutott.  Kicsit szétnéztem az interneten, hogy a töltelék részéhez mit használjak. Szokásomhoz híven áttanulmányoztam többféle verziót, amiből végül elkészítettem a sajátomat. A tésztához már a jól bevált kelt tészta receptemet használtam.

Hozzávalók, a tésztához

55 dkg liszt
10 dkg olvasztott margarin
2 tojás sárgája
3 dkg élesztő
3 dl tej
2-3 evőkanál cukor
egy csipet só

A töltelékhez:
3 tojás fehérje
15 dkg porcukor
10 dkg kókuszreszelék

Az élesztőt felfuttattam a tejben. A tészta összes többi hozzávalóját elkevertem jó alaposan összegyúrtam, majd konyharuhával letakart tálban pihentettem a 1,5 órát. A töltelékhez a tojásfehérjét kemény habbá vertem fel, majd beledolgoztam a porcukrot és a kókuszreszeléket. A szépen megkelt tésztát kinyújtottam kb. fél centi vastagságú téglalap formára és megkentem a kókuszos krémmel. Elkezdtem feltekerni.... Na itt kezdődtek a gondjaim, mert a krém erősen kifolyt a tésztából. De úgy döntöttem, nem hagyom magam!!!! Elkezdtem a feltekert tésztát szeletekre vágni, a kifolyó krémet pedig egy tálba tettem, majd miután elhelyeztem egy sütőpapírral bélelt tepsin a csigákat, nemes egyszerűséggel rákentem a tetejére a kijött krémet. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsültek. A tetejét egy kicsit meggrilleztem, hogy szép színe legyen. Finom ropogós lett a kifolyt kókuszos krémtől, ami nagyon ízlett mind a hármunknak.

3 megjegyzés:

Ildy írta...

Dejó!

Bianka írta...

Nagyon finom lehet, és guszta

Belly írta...

Nagyon szeretem és a tiéd még guszta is!