2010. szeptember 9., csütörtök

Csokis szuflé


Egy újabb szuflé:)) Még mindig nagyon élvezem, hogy ilyen szépségeket tudok alkotni és nagy szerencsémre a leányzóm és a férjem uram - rólam már nem is beszélve - is jóízűen kanalazza be ezeket a  finomságaimat.
Az alábbi mennyiségből nekem 5 szuflé lett.

Hozzávalók:

15 dkg étcsokoládé

4 db tojás
2 ek tejföl
2 ek liszt
2-3 ek cukor
1 ek vanília kivonat
vaj a formák kikenéséhez
valamint kristálycukor a formák beszórásához

Vízgőz felett felolvasztottam az étcsokoládét, majd egyesével hozzákevertem a tojássárgákat. Jött bele a cukor a vaníliakivonat, a 2 ek liszt és a 2 ek tejföl. Habverővel jó simára kevertem. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem fel, majd hozzákevertem a csokoládés krémhez. A szufléformákat kivajaztam és beszórtam a kristálycukorral. A sütőt előmelegítettem 180 fokra, majd betettem a szuflékat sülni. Szokás szerint kintről izgultam, hogy mikor kezdenek el szépen feljönni, emelkedni a szuflétk Kb. 25 percig  nem is történt semmi, de aztán végre elindultak szépen felfelé:)))

6 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Csodásak!!!Kérhetnék egy iciri-piciri kiskanállal? :))

DebiGabi írta...

Edith,
Elküldtem:))

Raindrop írta...

Na jól van ám! :)
Reggelre, éhgyomorra ilyennel találkozni?
Persze nem gond, van még fagyim is hozzá.
Csodálatosan lettek! :)

Chef Viki írta...

Szépsééééééééééééges!!!

Bianka írta...

Gyönyörű

DebiGabi írta...

Köszönöm. Köszönöm. Köszönöm.
Nektek is küldtem:))))