2010. szeptember 18., szombat

Csokis pöffeteg


Ezt a nagyon finom, gyorsan és egyszerűen elkészíthető receptet Moha-nál találtam. Az eredeti recepthez képest mindössze annyit változtattam, mivel nem volt itthon nescafe-m, kakaóporral helyettesítettem. Szerencsére így is remek lett!!

Hozzávalók:
10 dkg étcsokoládé
5 dkg vaj
5 dkg cukor
1 tojás
1 teáskanálnyi vaníliakivonat
1 evőkanál tej
1 evőkanál rum v. 1 kiskanál rumaroma
1 kávéskanál őrölt fahéj
15 dkg liszt
2 evőkanál kakaópor
1 teáskanál sütőpor
porcukor

Első lépésként vízgőz felett felolvasztottam a vajat és az étcsokoládét. A tojásban elkevertem a cukrot, jött bele a tej, rum, vaníliakivonat, a fahéj. Hozzákevertem a megolvasztott csokihoz. A lisztet elkevertem a sütőporral és a kakaóporral, majd beleszitáltam a masszába. Alaposan összedolgoztam, majd kb. 4 cm átmérőjű hengert formáltam belőle, amit folpackba csavartam, majd egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap felkarikáztam a tésztát, golyókat formáztam belőle, amiket jól megforgattam a porcukorban, majd mentek a sütőpapírral bélelt tepsire. 180 fokos sütőben kb. 12 perc alatt meg is sültek. Moha receptje szerint 30 db lesz belőle, nekem egy kicsit több lett, de ez csak a golyócskák nem egészen egyforma méretéből adódott.

8 megjegyzés:

Moha írta...

Ó de szépek lettek nálad is! A kávé csak egy kis csavart ad az ízéhez, nem fontos annyira.

DebiGabi írta...

Moha,
Köszönöm még egyszer.
Remek kis recept. De legközelebb kipróbálom a kávéval is, kíváncsi vagyok mennyit dob még rajta:))

Zsófi írta...

Hú de nagyon guszta!!!!
Egyébként milyen a tésztája?Mármint,omlós,puha,vagy roppanós?
Ezt a vanília kivonatot elvileg bárhol lehet kapni?Mert Én még sajna sehol nem találkoztam vele.
Vajon helyettesíthető vaníliás cukorral?

DebiGabi írta...

Zsófi,
Leginkább azt mondanám, hogy finom omlós, de a porcukor a külsején egyfajta, kicsit keményebb burkot alkot rajta.
A vaníliakivonatot házilag készítettem. Sima natúr egyszerű vodkába (Lidl féle) van beletéve 3-4 db vanília rúd, már több hónapja. Egész sötét barna színe van, az íze, illata menyei:)) Szerintem nyugodtan lehet vaníliás cukorral is készíteni.

Bianka írta...

Gyönyörűek

Névtelen írta...

Zsófi, én dr. Oetker-es vanília kivonatot használok, minden nagyobb élelmiszerboltban kapható, kicsi üvegben.
A sütemény nagyon szép, gratulálok!
Dati

Zsófi írta...

Gabi,Dati köszi:)
Bevallom nagyon lüke vagyok....
Ilyen dr.Oetkeres nekem is van itthon,csak én hirtelen nem erre gondoltam.
A paprika tv-n szoktam látni,hogy olyan vanília kivonatot használnak ami olyan mintha méz lenne,vagy valami nagyon szűrű szirup.Azt hittem itt is olyanról van szó!
Azért köszi az ötleteket!
Valamelyik nap tuti ki fogom próbálni ezt a sütit!:)

DebiGabi írta...

Dati,
Köszönöm:)

Zsófi,
Majd mesélj, hogy ízlett nektek!