2010. augusztus 3., kedd

Áfonyás mascarpone-val töltött muffin


Kedves férjemnek vettem pár napja egy doboz áfonyát. Nekem nem tartozik a kedvenc gyümölcseim közé nyersen, de egy-két ételbe kimondottan kedvelem. Megkértem, hogy egy kisebb mennyiséget hagyjon meg belőle, hogy valamit alkothassak belőle. Első gondolatom a fagylalt volt, de édes gyermekem erősen fanyalgott az áfonyára, így némi töprengés után muffinba kerültek a maradék áfonyák egy kis mascarpone-val  megbolondítva.

Hozzávalók:

2 tojás
2 doboz natúr joghurt
1 pohár cukor
1 csipet szárított citromhéj
2 ek-nyi vaníliás cukor
2 pohár liszt
1 csomag sütőpor
1/2 pohár olaj
a pohár kb. 2 dl-es méretű
valamint 10 dkg friss áfonya
10-12 dkg házi krémsajt v. mascarpone

Első lépésben elkevertem a tojásokat a cukrokkal és a joghurttal. A lisztben elkevertem a sütőport, majd ment a masszába az olajjal együtt. A mascarponéba 1 ek cukorral kevertem az áfonyákat. A muffinformát kibéleltem a muffinpapírokkal, majd mindegyik aljába került egy kisebb mennyiségű nyers tészta. Erre a tésztára kanalaztam rá a áfonyás krémet, a tetejére pedig a maradék tésztát szétosztottam. 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem, majd legalább 5 percig hagytam még hűlni és csak utána szedegettem ki a formából. Gyönyörű szép lilás színe lett az áfonyától és az íze is fantasztikus volt!!

8 megjegyzés:

Edit írta...

Na ez biztos fini lehet!

mandy tarragon írta...

Én imádom az áfonyát, úgyhogy nekem jöhetne :)

Ildy írta...

De gyönyörű színe van!

Bianka írta...

Ez igen ez muffin a javából :)

DebiGabi írta...

Edit,
Fini volt:)

Mandy,
Így még nekem is ízlett:D

Ildy,
Tényleg szépséges lett!

Bianka,
El is fogyta magát gyorsan:D

Dia írta...

Uramisten!!!!!!!!! Ez gyönyörűűűűű!!!!!!!!

Raindrop írta...

Én bizony szeretem az áfonyát, és ez gyönyörű! :) De hát tőled megszoktam már... Nem tudsz nem finit főzni. :)

DebiGabi írta...

Dia,
:)))) Köszönöm.

Rain,
Megint zavarba hozol teljesen:P