2010. augusztus 8., vasárnap

8 éves lett a kislányom


Pár éve egy ismerősöm mondta, hogy amikor az embernek gyereke lesz hihetetlen gyorsan múlik az idő. Akkor még csak nevettem rajta, de amióta a saját lányom megszületett csak nézek, hogy hova tűnnek egymás után az évek. A kislányom ma betöltötte a 8. életévét. Szinte felfogni sem tudom, hiszen csak most született, és már nyolc éves. 
Kifejezetten a kisasszony kérésére megpróbáltam egy lóformájú tortát készíteni neki. Hát... Nem ez a torta lett a legszebb tortám, de az íze szerencsére kárpótolt a szépségbeli hibáiért. Pár hónapja az Ikeába vettem egy sütőformát, ami eléggé hasonlít egy lóra. Ebből a formából sütöttem ki kettőt, és egy csokoládés krémmel összeragasztottam, végül marcipánnal és hamis marcipánnal vontam be.

Piskóta hozzávalói:
2x3 db tojás sárgája
2x2 ek rétesliszt
2x3 ek cukor
2x1 késhegynyi szódabikarbóna
2x1 ek kakaópor
2x3 tojásfehérje kemény habbá verve

A tojássárgáját elkevertem először a cukorral, majd jött a rétesliszt és a szódabikarbóna, aztán a kakaópor, majd belekevertem a kemény habbá vert tojásfehérjét. A formát kivajaztam, megszórtam zsemlemorzsával, majd 180 fokos sütőben 15 perc alatt külön-külön megsütöttem mind a két formát.

Csokoládé krém:

20 dkg étcsokoládé
15 dkg vaj
2-3 ek porcukor
1,5 dl tejszín

Az étcsokoládét és a vajat vízgőzön felolvasztottam, hozzákevertem a porcukrot és a tejszínt. Miután kihűlt és elkezdett megdermedni - vagyis amikor már nem folyt szanaszét - megkentem az egyik lóformát teljesen, majd ráhelyeztem a másik formát és ennek is megkentem a tetejét.
Az összeillesztett formákat elkezdtem bevonni a marcipánnal, amit kinyújtottam előtte. Sajnos a marcipánt elméreteztem és a 30 dkg nem lett elég csak kb. 3/4 részére:(( így kényszermegoldásként készítettem még hamis marcipánt is (1 dl tej 12,5 dkg vaj felfőzve belekeverve 35 dkg porcukor 20 dkg rétesliszt 2-3 perc sűrű kevergetés mellett főzés, majd 2 kk mandula aroma). A pluszban készített hamis marcipánnal be tudtam teljesen vonni az egész tortát. A ló ún. sörénye és farkához a hamis marcipán egy részéhez kakaóport kevertem, és így kaptam szép sötétbarna színt. Még melegen kentem a formára a hamis marcipánt, amit viszonylag jól lehetett eldolgozni, bár a teljes elsimítás fortélyát nem igazán sikerült még elsajátítanom, de majd egyszer talán... 
A leányzó kis barátnőinek nagyon tetszett a torta és roppant jóízűen falatoztak belőle.
Drága kislányom még egyszer Nagyon Boldog Születésnapot!!!

16 megjegyzés:

Altair írta...

Boldog születésnapot neki! :o)

Nagyon finom lovacskának látszik. :o)

Zsuzska írta...

Isten éltesse a Nagylányt és az Èdesanyját is ezen a nagy napon!!! Igazad van, az idö repül, nekem a Kicsi Babucim nyolc és el sem hiszem, hova lettek az évek?! Remélem, szép volt a napotok!?

DebiGabi írta...

Altair,
Köszönöm. Finom volt:)

Zsuzska,
Nagyon szépen köszönjük.
Szép napunk volt, bár a lányok erősen lefárasztottak:-)

Titáti írta...

Isten éltesse a kis Hölgyet! És az édesanyját is, aki világra hozta!

Zsófi írta...

Nagyon boldog szülinapot a Lánykádnak!
A torta nagyon jól néz ki!
:)

L.Krisztina írta...

Nagyon sok boldogságot kívánok mind kettőtöknek!!!!!!!!
Nekem mondod hogy repülnek az évek ? Nálam a lányok már 19 és 20 , és még csak tegnap vittem haza őket a kórházból !
A tortád pedig egyenesen imádni jelen esetben inkább ennivaló !!!!!
Még egyszer Nagyon sok Boldogságot kívánok !!!!!!

Bianka írta...

Boldog születésnapot.
Nagyon szépséges a torta is

Bianka írta...

Boldog születésnapot.
Nagyon szépséges a torta is

Csibe írta...

Kívánok én is boldog szülinapot a kislányodnak!

Gizi írta...

Boldog születésnapot kívánok a kis tündérkének!!!!

Szuper jó a lovacska.:)

családi tűzhely írta...

Nagyon sok boldog szülinapot (így utólag is)!

Andi/cuki írta...

Isten éltesse sokáig!:-))
Nagyon édi torta!:-))

DebiGabi írta...

Köszönöm szépen mindenkinek a jókívánságokat:))

Dia írta...

Boldog születésnapot!!!

Raindrop írta...

Óóó, lemaradtam!

Isten éltesse a szépséges királylányt, így utólag is! :)
Miket tudsz te Gabi... ?!?!
Nagyon csinos paci! :)

DebiGabi írta...

Dia,
Köszönjük szépen:)

Rain,
Köszönöm a királylányka nevében is:)
Igyekszik az ember kisebb-nagyobb sikerrel...:D