2010. július 10., szombat

Málnás fagylalt

A málna a őszibarack után a második legkedvesebb gyümölcs számomra. Sajnos az elmúlt időben horror áron árulták a piacokon, de pénteken viszonylag normális áron tudtam vásárolni nálunk a kispiacon így vettünk a leányzómmal 3 kis dobozkát. Az első doboz hazaérkezés után rögtön a kisasszony pocakjában végezte:D 1 adagból készült a fent látható málnás fagylalt, a harmadik doboz még figyel ránk a hűtőből, de gyanítom már nem sokáig:)))

Hozzávalók, a málnás fagylalthoz:

kb. 15 dkg málna
2 ek kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
15 dkg házi krémsajt v. mascarpone
2 dl tejszín

Első lépésben a megmosott málnát botmixerrel összeturmixoltam a kristálycukorral és a vaníliás cukorral. Utána átszűrtem egy kis szűrőn, hogy a magokat kiküszöböljem. Hozzáöntöttem a 2 dl tejszínt egy habverővel jól összekevertem, majd jött bele a házi krémsajt, amit szintén jól beledolgoztam. A fagylaltgéppel közel 30 percig dolgoztattam, amíg megfelelő nem lett az állaga. Pohárkákba kanalaztam és már fogyasztottuk is:)))

5 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Málna !!! Imádom annyira hogy a kertben van is belőle , szépen át jött a szomszédból, és engedtem neki hogy itt is otthonra találjon. Az ára valóban drámai tud lenni, pedig nem kell vele sokat foglalkozni, csak nyár végén a letermett tövet visszavágni.
A kép nagyon guszta lett!!!

Melinda írta...

Szia!
Milyen típusú fagylaltgépet használsz?
Nagy guszta ez a málnafagyi,szívesen készítenék én is,de sajna nincs fagyigépem. :(
További jó alkotást!!!

Bianka írta...

séges és nagyon szép

Chef Viki írta...

Elájulok, annyira szépséges!!!

Az íze mennyei lehet... Vajon mi lesz a harmadik dobozka málnából? :-)

DebiGabi írta...

Krisztina,
Régebben volt nekünk is a telken, de egy idő után Anyósom már nem igazán akart vele bajlódni, mert legtöbbször leszáradt az egész:(

Melinda,
Hauser márkájú. Tavaly vásároltam egy intersparban hét ezer forint körüli áron. Köszi.

Bianka,
Köszönöm.

Viki,
Nagyon fotógén a málna. Készítettem róla egy csomó képet, alig tudtam kiválasztani melyik kerüljön ide:)))

Málnaturmix lett!!!!
De olyan gyorsan megittuk, hogy lemaradt a fotózás:D