2010. július 29., csütörtök

Leveles tésztás barackos sütemény

A mai napon kedvet éreztem egy kis kísérletezgetéshez a konyhában, aminek a végeredménye egy nagyon kellemes ízű és roppant egyszerűen elkészíthető süteményt lett.

Hozzávalók, amikkel a kísérletet végeztem:

1 csomag leves tészta
porcukor a nyújtáshoz
4 dl tejszín
2 ek porcukor
1 csomag zselatin fix
4-5 db őszibarack

A leveles tésztát nyújtófelületen porcukorral kinyújttam kb. 1 cm vastagságúra. Nagyobb méretű pogácsaszaggatóval kiszagattam, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem őket. 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt világosbarna színűre sütöttem. Közben elkészítettem hozzá a krémet. A 4 dl tejszínt felvertem habbá, belekevertem a zselatin fixet, légvégül hozáadtam a porcukrot. Az őszibarackot vékony kis szeletekre vágtam. 
Miután a leveles tészta megsült és kellően kihűlt, nemes egyszerűséggel ketté vágtam a megsült korongokat megkentem a tejszínes krémmel az egyik felét, erre jött egy pár szelet őszibarack, még egy kis krém a tetejére és végül vissza a korong másik fele.

6 megjegyzés:

Vali írta...

Ez nagyon ötletes. Finom lehetett.

mariam írta...

Nagyszerű ötlet, ügyes vagy! :-)
Nagyon gusztusos lett! :-)

jókaja írta...

Hú, de csinos pogácsákat gyártottál! :-)

Andi/cuki írta...

Szuper ötlet!:-))

DebiGabi írta...

Vali,
Köszi:)

Mariam,
Neked is köszönöm.

Jókaja,
Édes pogácsa:)))))))

Andi,
Más gyümölccsel is ki fogom próbálni a közeljövőben, mert nagy sikere volt kis családomnál:D

Raindrop írta...

Ezt már lájkoltam! :D
De le kell írjam, mennyire gyönyörű!