2010. július 23., péntek

Kuglóf vörösáfonyával

Érdekes dolog a sütés/főzés a konyhában. Pár éve alig lehetett engem a konyhába bekergetni, hogy főzzek valamit. Sőt egyenesen kerültem mindenféle konyhai tevékenységet.  Most meg képes voltam ebben az iszonyatos hőségben kuglófot sütni:))) Biztos közrejátszik az egészben, hogy utóbbi időben volt némi sikerélményem, hiszen sikerült egy-két olyan dolgot is megalkotnom, amit régebben el sem tudtam volna képzelni magamról... Találtam a konyhaszekrényben egy fél csomag szárított áfonyát, aminek lassan lejárt a szavatossága. Gondoltam belesütöm egy kuglófba. Hm. Nem bántam meg:D

Hozzávalók:

25 dkg vaj
25 dkg porcukor
25 dkg liszt
4 db tojás
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
kb. 10 dkg szárított vörösáfonya
1 citrom leve
1 citrom héja reszelve
vaj a kuglóf forma kikenéséhez
zsemlemorzsa a forma beszórásához

A vajat habosra kevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral. Majd belereszeltem a citrom héját, és belefacsartam a levét is. Ezt is jól belekevertem. Jöttek a tojások egyenként, továbbra is gondosan kevergetve. A lisztet kimértem és elkevertem benne a sütőport. Beleborítottam a tojásos vajas masszába. Összedolgoztam jó alaposan, végül belekerült a vörösáfonya is. A kuglóf-formát kikenten vajjal, beszórtam zsemlemorzsával, majd belekanalaztam a masszát. 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem, amíg szép aranybarna nem lett a széle. Miután egy kicsit kihűlt kiborítottam egy tányérra.

5 megjegyzés:

ivan írta...

Gabi.
Van egy olyan érzésem,hogy ebben a konyhai tevékenység megszeretésében a családod is nagy szerepet játszik, mert ha nem fogyasztanák el jóízüen az "alakításaidat",akkor nem hiszem, hogy a konyha lenne a kellemes társaságod.
Nem akarom kiemelni,de a konyha "művésze", mindig "főszereplő" marad.

DebiGabi írta...

Ivan,
Nagyon sok igazság abban amit írsz.

De azért nem teljesen normális dolog ilyen melegben sütni:))))

Niki írta...

Nekünk van klíma,de ha bekapcsolom a sütőt...azzal a meleggel még a klíma sem tud megbírkózni...pedig tegnap is sütöttem,és szertnék holnap....vagyis ma is sütni,de még meggondolom...

Nagyon szép lett a kuglófod:))))

Bianka írta...

kuglóf valami csodásan néz ki, igazán omlós.
Én amióta diétáztam lettem az ételek megszállotja, főleg mikor nem ehettem :)))

DebiGabi írta...

Bianka,
Nekünk is van klíma, de a sütővel szemben esélytelen:((

Bianka,
Köszi. Diétázás közben az ételek megszállottja lettél. Az igen. Minden elismerésem.