2010. július 6., kedd

Croissant. Az első kísérletem

A croissant is régóta szerepelt már a terveim között. Hétvégén volt annyi időm, hogy elkészítsem. Finom, jó állagú lett, de az elkészítését egy egészen picikét macerásnak éreztem, bár, ha jobban belegondolok a végeredmény megéri a pepecselést vele:)))) Sajnos a formázásnál vannak még gondjaim, de reményeim szerint a következő adag már szebb lesz.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg friss élesztő
1 tojás
1 tk só
1 tk cukor
valamint
20 dkg vaj
1 tojás a kenéshez

Az élesztőt a 2,5 dl tejben az 1 tk cukorral felfuttattam. Miután az élesztő szépen felpúposodott hozzáöntöttem a liszthez. Beleütöttem a tojást, sóztam, és szépen összegyúrtam az egészet. Ezután folpackkal letakarva 1 órán keresztül pihentettem hűtőben. Miután letelt az óra lisztezett felületen kinyújtottam téglalap alakúra és megkentem egyenletesen a hideg vaj felével. Ezután felhajtottam jobbról, balról, alulról és felülről. Letakartam megint a folpackkal és vissza helyeztem a hűtőben további fél óra pihenésre. Miután ez az idő is letelt újfent kinyújtottam téglalap formára és megkentem a vaj maradékával. Megint hajtogatás és vissza a hűtőbe fél óra újabb pihentetésre. 
Ezután továbbra is lisztezett felületen kinyújtottam és háromszög formákat vágtam belőle ,amiket feltekertem  mint a kifliket kisebb-nagyobb sikerrel. Volt amelyiket sajttal töltöttem és a tetejét megszórtam szezámmaggal, volt olyan amit pedig nutellával töltöttem. Sütés előtt még megkentem felvert tojással és 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt aranybarnára sütöttem őket.

3 megjegyzés:

Dia írta...

Nagyon szép lett! Eszembe nem jutott eddig , hogy otthon is lehet gyártani :-)

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek. Én egyszer Gabojsza receptje után készítettem és bejött, de a tiéd is tök jó

DebiGabi írta...

Dia,
Pár éve nekem se jutott volna eszembe. Most meg... Imádok mindenfélét alkotni a konyhában:)))

Bianka,
Köszönöm:)