2010. június 23., szerda

Sajtos tallér

Gyakorolok, próbálkozom a nemrégiben vásárolt ostyasütővel. Tegnap sütöttem vele sajtos tallérokat. Hát ez valami... Fantasztikus!!!! Komolyan mondom ez valami isteni finom! A tészta összeállításával és kisütésével együtt nem tartott tovább fél óráig elkészíteni. 
Mikor nézegettem a recepteket nem igazán értettem, hogy miért olyan nagy mennyiséget írnak a hozzávalókhoz. Én elkövettem azt a hibát, hogy feleztem ezeket a nagy mennyiségetet. Hehehe. Soha többet ilyen kis mennyiséget nem fogok készíteni. Most már értem miért kezdődik a legtöbb recept úgy, hogy 0,5 kg liszt:)))

Hozzávalók, amiből én készítettem:

25 dkg liszt
12,5 dkg vaj
7 dkg reszelt sajt
2 ek tejföl
1 tk sütőpor
1 tk só
1 ek olaj
1 egész tojás

A vajat felolvasztottam, majd minden hozzávalót belehelyeztem egy tálba és szépen összegyúrtam. A összegyúrt tésztából kis pici golyókat formáztam és négyesével az ostyasütő lapjára helyeztem. Ezután jól lenyomtam a tetejét, hogy szépen kilapítsa. 1-2 perc alatt aranybarnára sültek. Kiszedtem és már jöhetett is a következő adag. 
Arról sajnos nincs információm, hogy mennyi lesz belőle, mert a leányzóval folyamatosan kóstolgattuk, vagyis jóízűen faltuk befele még langyosan:))) főként a kisasszony. Talán majd legközelebb megkísérlem lemérni, hogy mennyi lesz belőle:D

11 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon irigyellek, hogy van sütőd. Férjem egyik kedvence és nem tudok gyártani. Na irány google, hol lehet kapni. Te hol vetted?

DebiGabi írta...

Bianka,
A múlt héten csütörtökön a lidl-ben vásároltam 3.999,- Ft-ért.
Nézzétek meg ott, szerintem biztos lehet még kapni:))

Thrini írta...

Húúú ezt imádom! Sajnos nekem sincs sütőm, éppen az ára miatt nem veszem meg. :( Bolhán kellene szert tenni rá.
De nyaralások előtt ismerősök, rokonok szívesen kölcsön adják, (kettővel is sütöm olyankor) és akkor hatalmas adag készül, esszük több napig.
Én köménymagot is teszek bele.

Bianka írta...

Köszönöm megnézem majd, ha még van veszek

DebiGabi írta...

Thrini,
Elég régóta szemezgettem vele már én is. Finom lehet a köményes is, tervezem, hogy az is kipróbáljuk.

Bianka,
Szívesen. Remélem sikerül beszereznetek, aztán sütheted Te is tallérokat:)))

Dia írta...

Azt hiszem kölcsön kell kérnem nővéremtől a sütőjét...

Chef Viki írta...

Nálunk ez anyósom reszortja, neki van sütője :-)

Nagyon szépeket sütöttél, szemmel láthatóan fantasztikus ropogósok lettek!

DebiGabi írta...

Dia,
:))) Érdemes.

Viki,
Ropogósak bizony:)

Ma sütöttem még egy dupla adagot, mert vendégeink voltak délután.
A 3 gyerek és kedves barátosnőm, olyan jóízűen ették, hogy öröm volt nézni:D

Nyanyi írta...

Igen, igen, igen! :)

DebiGabi írta...

Andi,
Tudod Nektek máskor is:))))

Névtelen írta...

Süssétek Gofrisütőben! Jani