2010. június 6., vasárnap

Rebarbarás palacsinta vaníliafagylalttal


Ezt a finomságot sajnos nem én találtam ki, hanem Gordon Ramsay műsorában találkoztam vele. Tulajdonképpen nem is igazán tudom, hogy ő pontosan miből mennyit használt fel, így a saját fejem után mentem a hozzávalókkal kapcsolatban, amiket viszont, bocsánat, de nem tudok pontosan megadni, mert mindenféle mérécskélés nélkül készítettem én is mindent:))) Istenigazából  csak az ötletet szeretném megosztani másokkal is, hátha más is kedvet kap elkészíteni.
Első körben kisütöttem a palacsintákat. A rebarbarákat (4-5 nagyobb szálat) jól megmostam, mert felkarikáztam becukroztam, fűszerezetem fahéjjal, gyömbérrel. Miután engedett egy kis levet felfőztem, amíg megpuhultak, majd 1 dl vízben elkevertem 2 ek keményítőt, amivel besűrítettem. Ezzel a még meleg rebarbarás masszával megkentem a palacsintákat negyedre hajtottam, majd a tetejére helyeztem egy gombóc vaníliafagylaltot, ami a meleg szósztól elkezdet szépen olvadozni rajta... Olyan jól kiegészítette egymást az édeskés vaníliafagylalt és a fanyarkás-savanyú rebarbaraszósz. Tényleg érdemes kipróbálni, mert egy kellemes desszertet lehet feltalálni egy könnyű vacsora vagy ebéd után:)))

12 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Ez nagyon guszta !!!!

Livi írta...

Bárcsak kapnék én is rebarbarát...:( Ezt a recit rögtön ki is próbálnám!!! :)

DebiGabi írta...

Krisztina,
Köszi:)

Livi,
Én is ajándékban kaptam egy kedves ismerőstől, és annyira örültem neki. Piacon sehol nem láttam sajnos, pedig több helyen néztem már:(

Chef Viki írta...

Őrült jó!

És gyönyörű képet kattintottál róla!!!

Bianka írta...

Istenien néz ki, nem is inkább gyönyörű

mandy tarragon írta...

Országomat egy csokor rebarbaráért... Biztosan nagyon finom :)

DebiGabi írta...

Viki,
Nekem is tetszik nagyon fotó:))

Bianka,
Köszike Neked is:D

Mandy,
Teljesen értem az első mondatodat. Képzeld ültettem a kiskertünkben és úgy néz ki, hogy ki is keltek. Remélem meg is maradnak és szép nagyra megnőnek!!!

Dög írta...

rendesen beindítja a nyáltermelést... :)

ginko írta...

Olyan szép ez a kép, beraknám háttérképnek is....de akkor örökké éhesen és vágyakozva tekintenék a gépre és órákat töltenék álmodozva a rebarbaráról, palacsintáról stb. Nagyon tetszik a savanykás-édes párosítás biztos nagyon jól kiegészítik egymást! Na jó a piacra mentem, ne keressetek!:)

DebiGabi írta...

Dög,
:)))

Ginko,
Köszike:D
Jó piacozást...:)

Raindrop írta...

Szia Gabi!
Azt hitted nem jövök?
Hát tényleg azt hitted?
Nem tudok ám meglenni a főztöd nélkül...

Ezt a fotót fejlécre, de azonnal!
Elképesztően jól fotózol már. És milyen jól főzöl. :(

DebiGabi írta...

Rain,
Hiányoztál nagyon ám.
Remélem már jól vagy!
Megint irulok-pirulok erősen:)))