2010. június 1., kedd

Rebarbarás morzsás süti


Régóta nagy kedvenceim közé tartozik a rebarbara, de sajnos elég ritkán jutok hozzá. Nemrégiben egy kedves ismerősömtől kaptam egy szép nagy mennyiséget, amiből első körben készítettem egy ún. morzsás süteményt. A recepthez szokás szerint többféle receptet áttanulmányoztam, amikből összegyúrtam a nekem legjobban megfelelőt:)))

Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
12 dkg vaj
12 dkg cukor
1 tojás
egy csipet só

60-70 dkg rebarbara
4-5 kanál cukor
2-3 ek étkezési keményítő
1 dl víz

A rebarbarát megtisztítottam, feldaraboltam és megszórtam a cukorral. Hagytam állni majdnem egy órán át, hogy egy kis levet eresszen, majd felfőztem sűrű kevergetés mellett kb. 15 perc alatt. Az étkezési keményítőt elkevertem az 1 dl vízben beleborítottam a rebarbarába és besűrítettem vele:D Egy tűzálló tálat kikentem vajjal, erre öntöttem rá rebarbarás szószt.
A tészta hozzávalóit összedolgoztam, bár annyira nem lett morzsás jellegű, mint gondoltam, de azért így is szépen rá tudtam darabolni a rebarbarára. 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem, amíg a tészta teteje szép aranybarnás színű nem lett.

3 megjegyzés:

Andi írta...

Még sohasem ettem, még nem is láttam. Nagyon guszta a sütid, imádom...szívesen megkóstolnám.

DebiGabi írta...

Andi,
Egy-két nagyobb piacon lehet kapni, de elég drága. Ha jól emlékszem Szepyke mondta, hogy a vásárcsarnokban tudott vásárolni.
Elég savanyú, kicsit fanyar íze van, de nekem nagyon ízlik. Egyszer érdemes kipróbálni, ha tudsz valahonnan beszerezni:)

Bianka írta...

Én sem ettem, vagy nem tudtam, hogy azt eszem, de nagyon izgalmasnak hangzik :D