2010. június 12., szombat

Fokhagymás tejben áztatott csirkemell

Ezt az étel még középiskolás koromban az egyik osztálytársnőm anyukájától tanultam. Jó régen nem készítettem, pedig egy nagyon finom, de iszonyúan laktató étel.

Hozzávalók, amiket használtam:

2 csirkemell filé
3-4 dl tej
4-5 gerezd fokhagyma

1 nagy doboz tejföl
15-20 dkg reszelt sajt
2-3 ek liszt
némi olaj a tál kikenéséhez

A csirkemellet csíkokra vágtam. A fokhagymákat megpucoltam és fokhagymapréssel átnyomtam, rögtön bele a tejbe, amit egy tálba öntöttem bele. Érdemes egy olyan tálat használni, amit jól le lehet zárni, mert az egész hűtőnek fokhagyma szaga lehet, ha nem sikerül jól elzárni az illatokat:))) De folpackkal többször áttekerve elég jól elzárható a foki illata.
A csirkemell csíkokat megsóztam és belepakolásztam a fokis tejbe. Én egy egész napra hagytam állni benne, hogy jó fokhagymás íze legyen, de elég neki egy éjszaka is. A húsokat kiszedtem a tejből és egy kicsit lecsepegtettem. Fogtam egy jénais tálat, amit kikentem olajjal. A csirkemell csíkokat külön-külön megforgattam a lisztben, majd szépen elhelyeztem ezen a tálon. Rákanalaztam a doboz tejfölt és összekevertem, hogy mindenhova jusson tejföl. A fokhagymás tejből 4-5 evőkanálnyit rákanalaztam még a húsokra, végül megszórtam a tetejét a reszelt sajttal. 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt szépen megpirult. Köretnek rizs került mellé.

7 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

Nagyon guszta. Ki fogom próbálni :)

Dia írta...

Egyszerű és finom! Főleg füstölt sajttal.

Bianka írta...

Isteni finom, és gyorsan elkészíthető menü

Belly írta...

Gondolom karajból is működik.

DebiGabi írta...

Mandy,
Jó szívvel tudom ajánlani, mert isteni:)

Dia,
Nem rossz ötlet a füstölt sajt se:D

Bianka,
Szeretem az ilyen gyors és egyszerű kajákat:D

Belly,
Hm. Karajból se lehet rossz. Ki is fogom próbálni egyzser:)

Raindrop írta...

A csirkemell a kedvencem, én maradok ennél, és így még kiszáradni se tud. :)

Őszibarack kompóttal... Hjaj.

DebiGabi írta...

Rain,
Mennyei étek. Nagyon szeretjük!