2010. június 18., péntek

Fagylalt tölcsér készítés

Tegnap a lidl-ben elcsábultam egy ostyakészítőgépre:))) Este gyorsan ki is próbáltam, de csak azzal a céllal, hogy működik-e. A gép tökéletesen működik:D és elkészítettem életem első fagylalt tölcséreit!!!! 
A géphez kapott füzetben található receptet használtam.

Hozzávalók a tölcsérhez:

25 dkg porcukor
12,5 dkg vaj
2 db tojás
2,5 dl melegvíz
25 dkg liszt

A vajat felolvasztottam és elkevertem a melegvízzel, valamint a tojásokkal. Utána apránként jött bele a liszt. Kevertem habverővel, amíg szép sima lett az állaga. Beüzemeltem az ostyasütőt. a leírás szerint. 
A masszából 2-3 evőkanálnyi mennyiséget rákanalaztam az ostyagépre,. A masszának magától kell szépen szétterülnie, akkor jó. Óvatosan összenyomtam a gépet, ami szépen összepréselte és 1-2 perc alatt kisütötte. Mikor megsült gyorsan egy konyharuhára helyeztem, és a géphez kapott célszerszámmal tölcséreket formáztunk a kedves párom segítségével, a használati utasításban mutatott rajz szerint:)))) Kedves férjem nagyon nagy segítség volt nekem, mert bevallom őszintén nekem nem nagyon ment, mert iszonyú meleg a tészta, össze-vissza égettem vele a kezemet, de muszáj még forró állapotában formázni, mert amint kezd kihűlni, már nem alakítható át. Amikor kihűlt a tészta szép ropogós tölcsérek lettek.
Ebből a mennyiségből 16 db tölcsért kaptam úgy, hogy 3 darabot másképp formáztam. Ezt a formát úgy értük el, hogy egy kisebb tálra ráborítottuk a meleg ostyatésztát és összenyomkodtunk a széleit, ezáltal kaptuk a "cakkos szélű tálkaformát", ami az alábbi képen látható. Sajnos üresen elfelejtettem lefotózni, így csak a citromos fagylalttal együtt látható:))))
A maradék tölcséreket fémdobozokba helyeztem későbbi felhasználásra.

10 megjegyzés:

Bianka írta...

Irigyellek. Nagyon guszta

Niki írta...

Nagyon ügyik vagytok:) Hogy ezek az férfiak,mikre képesek...nemcsak jól tudnak főzni,de ezekszerint fagyitölcsért is tudnak formázni;oPPPPP Tényleg,gratula nektek:)

Andi írta...

De szépek! Ügyes vagy nagyon!!!

Ami írta...

WOW! :) Ez nagyon állat, tetszik :)

Chef Viki írta...

Marha jó!!!!

szandraDEE írta...

De jó!!!
Sajnos az ittenibe már nem volt!:(
Suflés tálkákból is az utolsót vettem meg....
Szuper!
Szépek!!!

Viki írta...

Gabi! Gyönyörüek ezek. Lehetne egy javasltom? A (gyógyszertárban kapott) cérnakesztyü megoldja a problémát és nem ég le a kezed :))

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszke:D

Niki,
Bizony. Bizony:))

Andi,
Köszönöm:D

Ami,
:))

Viki,
És milyen finomak:D

SzandraDee,
Pár hónapja volt már egyszer, akkor én is lemaradtam:( De most sikerült csütörtök reggel mennem bevásárolni így volt 2-3 db, szerintem akkor rakták még ki frissen őket:))

Viki,
De jó, köszönöm az ötletet!!!

Livi írta...

Aztaaaaaaa!!!!! Nagyon nagyon szuper! Tök jó lehet házi tölcsérből enni a fagyit :)

DebiGabi írta...

Livi,
Jó bizony.

Így pár nappal az elkészítésük után, még azt is el tudom mondani, hogy a fémdobozban jó ropogósak maradnak:)))