2010. június 2., szerda

Epres szuflé

Az elmúlt hétvégén sajnos begyulladt az egyik a fogam, miáltal csak az egyik oldalon tudok táplálkozni (rágni). Erősen kerülöm a keményebb, rágósabb falatokat és igyekszem olyasmit enni, ami  laza, nem igényel erős rágást:))) Ma hoztam édes kislányomnak egy kiló epret, amit nem igazán mertem megkóstolni, mert féltem, hogy belemegy a nyitott fogamba az epermag:( Viszont igencsak jólesett volna egy kis desszert vacsora után, így némi fejtörés után született az ötlet: epres szuflé.

Hozzávalók:

kb. 25-30 dkg eper átpaszírozva
2-3 ek porcukor
1 csomag vaníliás cukor
3 db tojás
2 ek tejföl
2 ek liszt
vaj formák kikenéséhez
kristálycukor a forma kiszórásához

Először a formákat kikentem vajjal és megszórtam a cukorral. Az epreket megmostam és a porcukorral összeturmixoltam, egy kis szűrőn átnyomkodtam, amivel a magokat kiiktattam. Ez az epervelő kb. 22 dkg lett. A tojásokat szétválasztottam. A tojássárgákat elkevertem a vaníliás cukorral, hozzákevertem az epervelőt, majd jött a tejföl és a 2 ek liszt. Habverővel szép simára tudtam keverni. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem és hozzádolgoztam a masszához. Belekanalaztam a szufléformákba és 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt szépen megsültek, felemelkedtek:)))) Ebből a mennyiségből 5 db ikea-féle szufléformát töltöttem meg teljesen.

9 megjegyzés:

Adri írta...

Gyönyörű szuflékat készítesz! :)
Jobbulást és kitartást a fogadhoz!

Dia írta...

Most kértem Én is ilyen formákat, hogy pl ezt is megtudjam csinálni. És a fehércsokisat is!

Bianka írta...

Igazi szuflé királynő vagy :)

Pocak Panna írta...

Szuper ötlet a suflé, és a Tiéd nagyon szép! Jobbulást a fogadnak!

DebiGabi írta...

Adri,
Köszönöm szépen.

Dia,
Az a fehércsoki-narancsos. Nyami. Az volt eddig a legfinomabb:)))

Bianka,
:))))
Megtisztelő elnevezés:D

Pocak Panna,
Köszönöm a csúnya fogam nevében is:)

Lizann írta...

Holnap végre elmegyünk az IKEA-ba és jól beszerzek néhányat ebből a szuflé formából. A felavatáshoz biztos valamelyik szuflés receptedhez nyúlok! És jobbulást, a fogfájás az egyik legrosszabb!

ANCA írta...

hello :0) nice blog !&delicios recipe !!!

DebiGabi írta...

Lizann,
Mindenképpen mesélj majd, hogy milyen. Köszönöm, ma már végre nem fájt annyira a drága fogam:)

Anca,
Thanks:))

Lizann írta...

Jelentem kipróbáltam, málnával is működik! Köszi a receptet!