2010. június 15., kedd

Dinnyesüti


Ez a sütemény is elég régóta terveim között szerepelt, hogy el szeretném készíteni. A hétvégén elérkezett ennek is az ideje. Elég sok helyen megtalálható a recept így szokásomhoz hívem több verziót is áttanulmányoztam és így készült el a sajátom. Nagyon dekoratív és érdekes kinézetű süteményt sikerült alkotnom, viszont az állagával nagyon elégedetlen voltam, mert rettentően morzsálódott. Az íze finom volt, és tulajdonképpen az egész elfogyott, de akkor is nem tetszett, hogy ennyire morzsálódott, szétesett.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg darált háztartási keksz
25 dkg vaj
20 dkg cukor
2 kiskanálnyi rumaroma
3 ek meggylekvár
piros ételszínezék
zöld ételszínezék
4-5 kockányi keserű csoki

Elsőként a kekszett megdaráltam. Hozzáadtam a porcukrot és az enyhén megolvasztott vajat. Összegyúrtam, majd szétosztottam, úgy hogy a piros résznek jutott kb. kétharmada, a maradék lett a zöld része. A szétosztás után jött hozzá az ételszínezék. Nekem kb. félig voltak az ételszínezékes flakonkáim, így annyira nem lett erős a színe - az eredeti receptek szerint egy egész kis üvegnyi mehet bele. Tehát, belegyúrtam a színezékeket. Már itt gyanús volt, hogy erősen száraznak éreztem az egészet, így a piros részhez tettem 3 ek meggylekvárt, ami valamennyit javított az állagán. Viszont a zöld résszel gondban voltam, mivel nincs zöld lekvárom... Ezután a kedves párom hathatós segítéségével a piros masszából gyúrtunk 6 db gombócot. Ezekre a gombócokra igyekeztem rátapasztani a zöld masszát, miáltal egy kérget kapott. 1 éjszakára hűtőbe helyeztem, majd másnap reggel felszeleteltem. Nem mertem nagyon vékony szeleteket vágni, a morzsálódás miatt, így elég vastagok maradtok:((( A keserűcsokit felolvasztottam egy fogpiszkáló és az édes kislányom segítségével magokat rajzoltunk a dinnyeszeletekre:))))

15 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

Anyukám szokott ilyet csinálni, szeretjük :)

Zsófi írta...

Már jó ideje szemezgetek én is ezzel a sütivel.
Lehet,tehettél volna egy csepp tejet a zöld "masszába".Az nem színezi el.Én ezeket a kekszes sütiket mindig tejjel készítem.

DebiGabi írta...

Mandy,
Szeretni mi is szeretjük:))

Zsófi,
Legközelebb szerintem teszek hozzá, hátha úgy jobban egyben marad:)
Különben nagyon finom, a többi gyerek olyan jóízűen elfogyasztottam, és nagyon tetszett neki a kinézete is:D

Dia írta...

Mókásan néz ki :-)

Bianka írta...

nagyon aranyos és guszta

Andi írta...

Azta mindenit.....
Csodaszépek!!!!

ANCA írta...

beautiful!

eperis írta...

Ez-nagyon guszta. Ezt én is elfogom készíteni.Köszönöm az ötletet. Kiraktalak a blogomba a kedvenceim közzé.Üdvözlettel-Eperis

H. Mária írta...

Nagyon ötletes.:) Guszta.:)

DebiGabi írta...

Dia,
De olyan kis helyesek:)

Bianka,
Köszike:D

Anca,
Thanks:)

Eperis,
Köszönöm szépen:D

Mária,
Neked is köszönöm:))

Andi/cuki írta...

Szupi ötlet, nagyon szépek!:-))

DebiGabi írta...

Andi,
Sajnos nem az én ötletem, de tény és való ritka dekoratív sütike, és tulajdonképpen egyszerűen elkészíthető is:)

Liza írta...

Mi is szoktunk tejet beletenni és úgy már nem morzsálódik! Különben szépek lettek a tieid is!!!

DebiGabi írta...

Liza,
Köszi az infót. Legközelebb tényleg teszek bele.

Ruza123 írta...

Prelepo!
Ovo su moji
http://ruza123-cooking.blogspot.com/2010/04/lubenice.html