2010. június 14., hétfő

Dagasztás nélküli kenyér olívabogyóval


A dagasztás nélküli kenyér nagyon belopta magát a szívembe, mind az egyszerűsége, mind pedig a finom íze, állaga miatt. Aki eddig megkóstolta kedves ismerőseim, barátaim közül mind jóízűen elfogyasztotta, még a saját édes gyermekem is:)))))
Az elmúlt pár hétben már a számát se tudom, hogy mennyit sütöttem belőle. A múlt hétvégén bográcsban főztünk egy kis gulyást megünnepelve a kislányom névnapját. A gulyáshoz elkészítettem az olívabogyós változatát ennek a kenyérnek, ami már egy jó ideje motoszkált a fejembe. Jelentem ez viszi a pálmát, valami mennyei finom lett!!!!
Az elkészítése ugyanaz mint a sima változatnál, vagyis 75 dkg lisztben elkevertem 1 csomag szárított élesztőt, 2 kk sót és 6 dl vízet. Egy konyharuhával letakarva 1 éjszakára hagytam pihenni. Másnap reggel 15 dkg olívabogyót felkarikáztam és belegyúrtam a tésztába. A sütőt előmelegítettem a jénai tállal együtt 220 fokra. A forró jénaiba szórtam egy kis lisztet, majd beleborítottam a tésztát, utána sütés 35 percig, majd még 20 percig a jénai teteje nélkül. Mondanom se kell az utolsó morzsáig elfogyott:))))

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Gyönyörű és fantasztikus lehet olivával. Igazán tökéletes

DebiGabi írta...

Bianka,
Tiszta zavarva hozol:)
Köszönöm!!

Gizi írta...

Csatlakozom Biankához!!! Gyönyörűszép!!!!

Utólag is boldog névnapot a lánykádnak!!!

DebiGabi írta...

Gizi,
Köszike:D

Köszönöm a kisasszony nevében is!!!!