2010. június 22., kedd

90 perces zsemlék

A 90 perces zsemle receptje is már jó régóta elkészítésre várt, azon kupacban ahova folyamatosan gyűjtögetem a jobbnál jobb recepteket. Jelen pillanatban úgy érzem soha nem fogok a végére érni ennek a receptkupacnak, mert egyre több és több, szintre napról napra nagyobb és nagyobb:)))) 
És mivel mostanában több időm van blogokat nézegetni, mennyi finomságot találok folyamatosan...
Ezen zsemlék receptjét  L.Krisztinánál találtam és tulajdonképpen nagyon nem is változtattam rajta, talán csak annyit, hogy a munka nehezét elvégeztettem a kenyérsütőgéppel. 

Hozzávalók:

75 dkg liszt
500 ml víz
1 csomag szárított élesztő
100 ml joghurt 
2 tk só

A hozzávalók mentek a gépbe, aki összedolgoztam és kelesztette. Egy elég híg, folyós tészta lett belőle, amihez bőségesen kellett még lisztet adnom, hogy formázni tudjam. A sütőt 240 fokra előmelegítettem. A megformázott zsemléket elhelyeztem egy sütőpapírral kibélelt tepsin, összesen 9 darabot. A sütő aljába egy jénai tálba vizet tettem, majd betettem a zsemléket is. Kb. 30-35 percig sütöttem. Kicsit tömör, sűrű, de nagyon jó ízű zsemléket kaptam.

7 megjegyzés:

Chef Viki írta...

De szépek lettek!

Bianka írta...

Nagyon jól néz ki

eperis írta...

Szia!
Nagyon guszta elfogom készíteni
köszi a receptet.

DebiGabi írta...

Viki,
Köszike:)

Bianka,
Neked is köszönöm:D

Eperis,
Majd mesélj, hogy Nektek, hogy ízlett!

Andi/cuki írta...

Nagyon fincsi,én is elkészítettem!:-))

L.Krisztina írta...

Hát most irigykedem "több idő blogokat nézegetni ":) remélem nálam is eljön ez a várva várt pillanat :)!!!!
A zsemlék nagyon szépségesek lettek !!!! Imádom őket !

DebiGabi írta...

Andi,
Láttam ám nálad is:))

Krisztina,
Én is nagyon-nagyon vártam már ezt az időszakot, már csak az időjárást kellene jobb belátásra bírni, hogy ne blogokat tudjak nézegetni, hanem kimenni a levegőre, napocskára:))