2010. május 13., csütörtök

Túrós szuflé

Nemrégiben vásároltam az Ikea-ban szuflékformákat, és azóta teljesen "szuflélázban" égek:))) Kipróbáltam már egy isteni narancsos-csokis verziót, most pedig itt a legújabb a túrós. Az eredeti receptet ITT találtam, amin egy-két egészen apró változtatást eszközöltem csak. Ennek a formája, állaga és olyan lett, amit elvár az ember egy szuflétól. Ebből a mennyiségből 6 db lett.

Hozzávalók:

50 dkg túró
3 db tojás
3-4 ek cukor
1/2 citrom leve
1 egész citrom héja
4 ek tejföl
2 ek liszt
egy csipet só
kristálycukor a formák beszórásához
vaj a formák kikenéséhez

A túrót villával összetörtem hozzáadtam a tejfölt, cukrot, lisztet, belereszeltem a citrom héját, belenyomtam a citrom levét, valamint a 3 db tojás sárgáját is. Jó alaposan összekevertem. Közben a leányzóm segítségével kikentem a szufléformákat vajjal és beszórtam kristálycukorral. A tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem, majd nagyon óvatosan hozzákevertem a túrós masszához. Beletöltögettem a formákba, majd mentek a 180 fokos sütőbe kb. 25 percre. A drága szuflék jó sokáig meg se moccantak, pedig folyamatosan figyeltem őket a kívülről, de csak egészen a legvégén kezdtek felemelkedni, bár akkor nagyon látványosan:D

17 megjegyzés:

Niki írta...

Gabi:)Ez jobban sikerült mint az elődje...Csodásan"megkelt" pedig nem vagyok egy szuflé szaki,de ez nagyon szép lett:)

Melinda írta...

Csodálatos! Ahogy kikandikálnak a szuflésütőből, gyönyörű!

DebiGabi írta...

Niki,
Nekem is ez a 2. szuflém:))
Viszont ezek tényleg szebbek lettek:))

Melinda,
Köszönöm:D

Bianka írta...

Hű ez gyönyörű lett, nagyon guszta

Névtelen írta...

Légyszi áruld el, hogy kb. hány decisek ezek a formák? Nagyon izgatóak, de úgy látom, hogy kisebb formákkal nem érdemes kezdeni, mert kiszalad a sütőből :) Csilla

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszönöm.

Csilla,
Az biztos, hogy nagyobbak, mint a szimpla szufléforma. Ha jól emlékszem ezek 9 cm-esek, de este ha otthon leszek megmérem pontosan:)))

Ami írta...

Profi :)
Gyönyörűek lettek! :)

Lizann írta...

Szia! Ezek tényleg szemet gyönyörködtetőek! Készülünk mi is az IKEA-ba és többek között szufléformát is szeretnék venni, de eddig a honlapon nem találtam. A méret mellett megnéznéd az elnevezését is?

DebiGabi írta...

Ami,
Köszike:)
Büszke is vagyok rájuk:)
Arról nem is beszélve, hogy az íze is remek volt:D

Lizann,
Ezen a linken meg tudod nézni:
http://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/00132915
SMARTA - 422654
Nem szufléforma neve, arra biztosan emlékszem, hanem kőedény vagy valami ilyesmi néven volt kiírva.

Lizann írta...

Köszi, megtaláltam!

DebiGabi írta...

Lizann,
Szívesen.
Eszembe jutott, hogy nekem is úgy ajánlotta valaki, és szerencsére megvolt a link még:)))

Apple írta...

Húúú, nagyon gyönyörűek!!És biztos irtó finomak is!Imádom a túrós nasikat!!:)

Kiskukta írta...

Nagyon guszta! Nekem van kicsi szufléformám, de még szuflét nem csináltam, de ezt ki kell próbálnom, nagyon tutin néz ki!

DebiGabi írta...

Apple,
Nálunk is jöhet minden, amiben túró van:))

Kiskukta,
Tessék csak kipróbálni, megéri:P

L.Krisztina írta...

Gabi!!!
Ezek csodásak lettek !!!!!!!!!!!!
Vittem a receptet!!!!!!

DebiGabi írta...

Krisztina,
Neked is köszönöm szépen:)
Mesélj majd hogy ízlett Nektek!!

Beastie írta...

Elkészítettem. Nem lett ilyen szép magas, de istenien habos és finom viszont igen ! Köszi.