2010. május 19., szerda

Spárgakrémleves


A spárga és én még csak most barátkozunk egymással. Ez is kimaradt eddig az életemből. Első kísérletem vele a krémleves volt. Ízlett, finom volt és édes gyermekem is megette, de tartok tőle, hogy nem ez lesz a kedvenc krémlevesem.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg fehér spárga
1 kisebb fej hagyma
2-3 ek liszt
2 dl tejszín
bors
cukor
pirított kenyérkocka a tetejére
ízlés szerint parmezán sajt

A spárgákat meghámoztam zöldséghámozóval, feldaraboltam és megfőztem kb. 20 perc alatt sós, cukros vízben. A hagymát apróra vágtam egy kevés olajon megdinszteltem, majd rászórtam 2-3 evőkanálnyi lisztet. Felöntöttem vízzel és beletettem a megfőtt spárgákat, sóztam, borsoztam. Felforraltam, majd botmixerrel összeturmixoltam, végül hozzáadtam a tejszínt.  Egy kicsit "szálkás" maradt a spárga, így muszáj volt még átszűrni a levest. Tálaláskor pirított kenyérkockát szórtam a leves tetejére és magamnak egy kis parmezánt is, ami nem rontotta el az ízét:)))

8 megjegyzés:

Niki írta...

Állítólag a zöldspárga finomabb,abból érdemes bármit is kihozni...én még nem készítettem,nem is ettem,itt nálunk nem is lehet kapni,de most már nagyon furdal a kíváncsiság.Nem tettél bele kevés tejszínt,lehet hogy az miatt nem tetszett...

DebiGabi írta...

Niki,
Én is olvasgattam, hogy jobb a zöld spárga, de még nem sikerült beszereznem, a fehérből is 1-2 standon volt a piacon.
Az íze nem rossz, de valahogy nem nyerte el teljesen a tetszésemet, de lehet, hogy csak az újdonság miatt. Terveim között szerepel egy kísérlet a zölddel, kíváncsi vagyok úgy milyen lesz.

Niki írta...

Gabi!
Én is kíváncsi vagyok milyen lesz a zöld kísérleted,majd posztold ha rászántsa magad:)))Azért én is kutakodok spárga után és én is készítek egy krémlevest belőle;-PPPP

DebiGabi írta...

Niki,
Pénteken nem dolgozom és szeretnék piacra menni, csak az idő legyen egy kicsit jobb már!!! Esőben nem igazán szeretek piacozni:(

Andi írta...

Én is így vagyok a spárgával...van is itthon. Lehet neki vágok!

Bianka írta...

Valóban a zöld spárga finomabb és nem annyira fás. Én már csak azt veszem. Érdemes kipróbálni. És színe is teltebb élénkebb gusztább lesz a kaja.
Szerintem azért biztos finom volt. Viszont valóban füstölt sajtot szoktak bele szórni :)

Niki írta...

Gabi:)
Majd kukucskálom...

DebiGabi írta...

Andi,
Kíváncsi vagyok neked, hogy ízlik majd.

Bianka,
Egyre inkább kedvem van kipróbálni a zöldverziót:))

Niki,
Ok:D