2010. május 9., vasárnap

Narancsos-csokoládés szuflé

Elég régóta szerettem volna egy szuflékészletet. Sajnos eddig nem igazán jártam sikerrel. a beszerzéssel valahogy nem jártam olyan helyen, ahol lehetett volna kapni. Pár napja egy ismerősöm szólt, hogy az Ikea-ban van, egész elfogadható áron (395,- Ft/db). Pénteken volt annyi időm, hogy el tudtam menni megvásárolni. 
Ma ebédre desszertként ki is próbáltam. Megmondom őszintén, én még soha nem ettem szuflét, így nem igazán van összehasonlítási alapom, hogy pontosan milyennek is kellene ennek lenni. Érzésem szerint egy kicsit talán magasabbra kellett volna feljönnie, de az állaga nagyon jó volt, az íze pedig nemes egyszerűséggel isteni:)))

Hozzávalók, amiket használtam

3 db tojás
15 dkg étcsokoládé
3 ek kristálycukor
3 ek narancslé
egy narancsnak a héja
egy csipet só
vaj a formák kikenéséhez
darált háztartási keksz 2-3 evőkanálnyi

Első lépésként a 4 db szufléformát kikentem a vajjal és megszórtam a keksszel, hogy mindenütt gondosan beborítsa a formát. A tojásokat szétválasztottam. A sárgájához hozzákevertem a 3 ek cukrot és addig kevertem, amíg egészen kivilágosodott. Itt reszeltem bele a narancshéjat és adtam hozzá a 3 ek narancslevet is, amivel megint jól összekevertem.  Az étcsokoládét vízgőz felett felolvasztottam, majd több részletben hozzákevertem a tojássárgához. A tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá vertem fel, majd hozzáadagoltam a csokis-tojáshoz. Utána belekanalaztam a szufléformákba úgy, hogy kb. 1 ujjnyira volt a tetejétől. 200 fokos sütőben egy tepsire helyeztem a 4 szufléformát és kb. 15 percig sütöttem.

11 megjegyzés:

Niki írta...

Gabi:)Ez még ránézésre is finom;oPPP

DebiGabi írta...

Niki,
Már nyersen is isteni volt a tésztája, megsülve meg. Nyami:D

szepyke írta...

Ez tökéletesen néz ki, pont ilyennek kell lennie. Jah, hoztam a tányérkámat... De most szerény leszek, mivel tudom, hogy ez nem szeletelős, csak pakold rá őket, és már itt sem vagyok...:)))

DebiGabi írta...

Szepy,
Máris csomagolom Magácskának:)))

Melinda írta...

Nagyon guszta és ha jól sejtem finom is! Gratulálok a blogodhoz!

Chef Viki írta...

Hmmmmmmmmmmmmmmm...

Jöhet :-) Csúcs!

Bianka írta...

Nagyon szép lett, íze is csodás lehet

DebiGabi írta...

Melinda,
Jól sejted, hogy finom volt:)))
Köszönöm.

Viki,
Hmmmm.....
Bizony:)
Fénypostázom!

Bianka,
Mennyei volt az íze.
Csak nem sokáig tartott:D

fahej-cafe írta...

Nagggyon nagyon finom lett!!! :-)

Névtelen írta...

Ezekbol az alpanyagokbol kb hany darab sufle jon ki?

DebiGabi írta...

6 db. De ezek Ikea féle szuflé formák, amik egy kicsit nagyobbak, mint a szimpla hagyományos szufléforma.