2010. május 4., kedd

Narancsos almaszósz

Gyermekkorom óta nagyon szeretem az Anyukám féle almaszószt. Pár napja beszélgettem valakivel, aki említette, hogy a gyermekeinek készített valaki narancsos almaszósz. Rögtön felkeltette az érdeklődésemet, és gyorsan ki is kérdeztem a kedves ismerőst, hogyan is készül ez a finomság. Ma este meg is csináltam magunknak vacsorára. Nagyon kellemes íze lett a narancstól és viszonylag gyorsan, egyszerűen el lehet készíteni, így ideális egy hétköznapi vacsorára.

Hozzávalók, amiket én használtam, de az arányokon mindenki úgy változtat, ahogy neki megfelel

1 kg alma
4 db narancs
3-4 ek cukor
egy csipet gyömbér
egy csipet szegfűszeg
1 csomag vaníliás puding
1,5 dl tej
1/2 citrom leve

Az almákat megpucoltam és citromos vízben hagytam őket, hogy ne barnuljanak meg. Miután az összes almát sikeresen megszabadítottam a héjától nagy lyukú reszelőn legyalultam. Egy nagyobb lábasba vízet töltöttem, amibe beleszórtam a fűszereket, cukrot, citromlevet, majd ebbe jött az alma, valamint a narancsok, amiket apróra vagdostam héjeltávolítás után:))) Felforraltam többször megkeverve közben. A pudingport elkevertem a tejben és beborítottam az almaszószba, majd felfőztem az egészet kb. 10 perc alatt. Sült virslivel tálaltam. Tényleg jó íze lett a narancstól, fogok még ilyet főzni máskor is, mert mind a hármunknak nagyon ízlett!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Még sosem ettem narancsosan. Almaszószt azt szeretem, kis marhahusi mellé :)

DebiGabi írta...

Bianka,
Jó kis főtt marhahúsival, de szeretem én is úgy:))
Egy próbát megér, jó íze lett a narancstól tényleg!!!