2010. május 5., szerda

Házisajtot készítettem

Pár napja láttam ezt a receptet ITT és tegnap este el is készítettem, mert egész egyszerűen nem hagyott nyugodni. Nálam sajt jöhet bármikor, bármilyen, bármennyi :)) Maximálisan sajtfüggő vagyok!!! Az meg külön jó ízt adott neki, hogy én készítettem. Soha nem gondoltam volna, hogy ez ennyire egyszerűen megvalósítható otthon, végeredményben elég gyorsan.

Hozzávalók, amiket használtam:

2 liter házi tej
1 egész citrom leve
csipet só
csipet frissen őrölt színesbors
1 kk snidling

A tejet feltettem egy lábasban melegedni. Amikor felforrt belekevertem az citromlevet, ami belekeverés után szinte rögtön "összerántotta/kicsapta" a tejet. Ezután még kevertem rajta egyet-kettőt és le is vettem a tűzről. Egy nagyobb lábasba beletettem egy tésztaszűrűt, amit kibéleltem egy nagyobb vékony szövésű ronggyal (az eredeti reci organzát ajánl, de nekem momentán, nem volt ilyenem). Ezen a rongyon keresztül öntöttem le a tejsavót, hogy csak a sűrű rész maradt. Miután lecsöpögött a nagyja és egy kicsit kihűlt hozzákevertem a sót, borsot és a snidlinget, majd összecsavarva a rongyot jól összenyomtam az egészet, miáltal egy szép kis gömböcöt kaptam, amit két vágódeszka között "préseltem" addig, amíg teljesen kihűlt. 
Hétvégén megyek a piacra házitejet vásárolni, mert mindenképpen szeretnék még csinálni különböző ízesítéssel, valamint natúr változatban is.
Wise Lady köszönet még egyszer a receptért!!!

14 megjegyzés:

Niki írta...

Hát,Gabi....Nagyon ügyi vagy:)Kicsit sokkoló ez a két liter tej...de mivel sajtról van szó gondolom fél literből nem lehet készíteni...Gratula;-PPPP

Zsófi írta...

Ez nagyon guszta!
A sajt nálunk is jöhet bármikor,bármennyi:)
Nem lett savanyú a citromlétől?Mennyi sajt lett ebből a tej mennyiségből?Mivel keverted bele a fűszereket,fakanállal,vagy habverővel?
Szerintem holnap már megyek is tejér:):):)

DebiGabi írta...

Niki,
A 2 literből nem lesz olyan sok.
Elfelejtettem ugyan megmérni a sajtot, de kb. olyan 25-30 dkg lesz belőle. Wise Lady megmérte és nála 15 dkg lett az 1 literből.

Zsófi,
Kicsit tartottam én is a citrom ízétől, de az az érdekes, hogy nem érezni rajta semmit a citromból. Simán Villával kevertem össze.

Egy próbát megér:)))

ekszerlada írta...

Zseniális a blogod!!!Jókat sikerűlt nevetnem!Még a könnyeim is kicsordúltak!!:))Örülök,hogy rád találtam!!Asszem sűrűn foglak látogatni:))

DebiGabi írta...

Ekszerlada,
Köszönön szépen!
Örülök, hogy rám találtál:)))
Kell egy kis nevetés mindennap az ember lelkének, sokkal jobb lesz utána:D

szepyke írta...

A tejfölcsöpögtetős sajtot próbáltad már?
Az is Isteni, és puhább, olyan Anikós, és mindennel keverhető! Imádom!:)

DebiGabi írta...

Szepyke,
Naná!
Rendszeresen készítem azt is!!
Imádjuk:D

Dia írta...

Nagyon jó! Férjecském biztos elájul, ha megcsinálom neki, ugyanis sajt minden mennyiségben!
Köszi az ötletet!

DebiGabi írta...

Dia,
Remélem Férjecskédnek ízleni fog!!
Az én páromnak nagyon ízlett:))

Nelli írta...

Hű de jó lehetett ez a sajt.
A tejszínes fajtát én is szoktam készíteni,fokhagymával, kaporral, színes borssal, köménnyel mikor mivel ízesítem.Egy kedves barátnőmtől kaptam a receptjét.

Nelli írta...

Gabi!Folyton visszatévedek ide a sajthoz!:-)

m.k. írta...

kipróbáltam. Sajnos a 2 liter tejbe hiába öntöttem bele citrom levét, semmi. OLvastam más honlapokon is a sajtról, egyik helyen fél kiló túróval csapatja ki a savót. Volt otthon negyedkiló túró, még mindig reménytelen. Egy másik helyen két deci tejfölllel. Azt is belekevertem, s ekkor végre. ... Rendkívül finom lett, de nem olyan, mint a tiéd. Az interneten találtam meg a magyarázatot: ANNYI VÍZ VOLT A KÉT LITER TEJBEN, HOGY NEM AKART A TEJ ALVADNI, CSOMÓSODNI. A piacon vettem. Valószínűleg sok vizet öntöttek bele.

m.k. írta...

elsírtam a bánatom, hogy átejtettek a vizes tejjel a piacon. s nem kérdeztelek meg, te mit tettél volna a helyemben. biztos vagyok benne, hogy ez a sajtkészítési módszer tökéletes, csak ha nem tejezett vizt adnak el neked. a bolti tej is jó?

DebiGabi írta...

M.k.
Sokat gondolkoztam azon, hogy én mit csináltam volna a helyedben. De megmondom őszintén jobb ötletem nekem sincs. Szerintem tök jól megoldottad. Nagyon bosszantó, hogy mindig átverik az embert és ennyire vizezik már a piaci tejet is, ami elvileg azért más, mert mindenfélével kezelve.
Szerintem a bolti tej nem lesz jó, mert sajnos tele van mesterséges szerrel.
Én jártam már úgy, hogy megromlott a dobozos tejem. Gondoltam felforralom és készítek belőle hamis túrógombócot, de egész egyszerűen nem kezdett "sűrűsödni" a tej. Felforrt az egész és még mindig ugyanúgy nézett nézett ki. Végül ki kellett dobni az egészet.