2010. május 24., hétfő

Fehércsokis narancsos szuflé

Még mindig szuflé:))) Nagyon élvezem mind fogyasztani, mind pedig elkészíteni ezt az édességformát. Amennyire féltem tőle évekig, most meg teljes lelkesedéssel már a saját fantáziám után kísérletezgetek az ízekkel. Az alábbi mennyiségből 4 darab lett.


Hozzávalók, amiket használtam:

12 dkg fehércsoki
2 narancs héja
1 narancs leve
3 tojás
1 csomag vaníliás cukor
2-3 ek cukor
2 ek liszt
2 ek tejföl
vaj a formák kikenéséhez
kristálycukor a formák beszórásához


A fehércsokit vízgőz felett felolvasztottam. Belereszeltem a narancsok héját és belenyomtam az egyiknek a levét. Beleborítottam a cukrot, vaníliás cukrot és habverővel jó alaposan elkevertem, majd jöttek bele a tojássárgák egyesével, továbbra is erősen kevergetve. Következett a tejföl és a liszt, majd legvégül a tojásfehérjék, amiket kemény habbá vertem fel előtte. Beletöltögettem a kivajazott, becukrozott szufléformákba. 180 fokos sütőben 25-30 percig sütöttem, amíg szépen elkezdtek feljönni. 

10 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Kaphatok egy darabot? :)

Andi/cuki írta...

Micsoda gyönyörűségek!:-))

Niki írta...

Nagy élvezem,vagy pedig nagyon élvezem...???A második mondat....

Mesésen gyönyörű...úgy írígyellek,nekem még nincs formám...:( Olyan guszta és könnyű...pazar:)))

DebiGabi írta...

Edith,
Küldenék nagyon szívesen,ha volna még belőle:))

Andi,
Köszke:D

Niki,
Pedig legalább ötször átolvastam. Ez az, amikor az ember csak néz a szemével, de nem lát.
Mindjárt kijavítom köszi:)))

Livi írta...

Gyönyörűek lettek!

Piszke írta...

De szépek! Az alaprecepted itt van valahol?

DebiGabi írta...

Livi,
Köszi.

Piszke,
A címkéknél van külön szuflé ott találod mind a három verziót, amit eddig készítettem:))) Főként a túrós hozzávalói voltak nagyon jók, azt variáltam át erre a fehércsokisra.

Bianka írta...

Gyönyörű mint mindig

Thrini írta...

Húúú de szépek!!!
És nem estek össze a fotózásig!! :)

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszönöm.

Thrini,
Gyorsan fotóztam őket még "frissiben":), bár ezek meglepő módon nem estek össze utána sem nagyon, bár az is igaz, hogy sok idejük nem igazán volt rá:)))