2010. május 25., kedd

Dagasztás nélküli kenyér


Elég régóta szemezgetek ezzel a kenyérrel. Több blogon találkoztam már vele, de különösen Moha-nál keltette fel nagyon az érdeklődésemet. Vasárnap ebédre a barátnőmékkel közösen bográcsban főztünk paprikás krumplit és ehhez sütöttem meg ezt a kenyeret. Nagyon nagy sikere volt, mert az utolsó morzsáig elfogyott az egész, még a gyerekek is elfogyasztották:)))) Finom ropogós héjú, jóízű kenyérke lett.

Hozzávalók, amiket használtam:

75 dkg liszt
6 dl víz
1 csomag szárított élesztő
2 tk só

A hozzávalókat előző este egy tálban fakanállal összekevertem és letakartam egy konyharuhával. Így kellett pihentetni 12 órán keresztül.  Másnap reggel egy jénai tálat alaposan kiliszteztem és beleborítottam a tésztát, pihentettem még egy fél órát így. Közben a sütőt előmelegítettem 240 fokra. A jénai tetejét rátéve betettem a kenyeret először 35 percre sülni. Miután letelt az idő fedő nélkül még sütöttem kb. 20 percig. Egy kicsit nehézkesen tudtam csak kivenni a jénaiból, mert a lisztezés ellenére is belesült, de végül csak kiügyeskedtem belőle. Tényleg nagyon jó kis kenyér lett, egyszerűen elkészíthető, mindenképpen fogok még ilyet sütni, esetleg kísérletezgetek, majd az ízesítésével is.

19 megjegyzés:

Gál Edith írta...

NAGYON NAGYON NAGYON JÓL NÉZ KI!!!
GRATULÁLOK!!

Bianka írta...

Gyönyörű

Moha írta...

Nagyon szép lett! Ha a forró jénaiba borítod bele,akkor simán kijön a végén, én sem hittem,de így van:)
Ha szeretitek, próbáld ki olajbogyóval,az mennyei.

DebiGabi írta...

Edith, Bianka,
Köszönöm.

Moha,
Én a hideg tál tettem bele, de legközelebb előmelegítem a jénai it. Köszönöm jótanácsot:D
Terveim között szerepel az olajbogyós változat, mindenképpen ki szeretném próbálni:))

Andi/cuki írta...

Szerinted sütőpapírt, ugye lehet tenni alá? Nagyon tetszik, felraktad az i-re a pontot, ma én is elkezdem, összekeverem:-))

Zizi írta...

Csodásan néz ki a kenyér! Szívesen törnék belőle egy falatot! :)

ginko írta...

Nagyon szép! Van egy kis kacsazsírom hozzá küldjek? ÓÓÓÓ micsoda ropogós serclije lehet....

DebiGabi írta...

Andi,
Szerintem nyugodtan tegyél alá sütőpapírt.

Zizi,
:))

Ginko,
Oké meggyőztél, jöhet a kacsazsír, és itthon van még egy kis újhagymám is hozzá:)))

L.Krisztina írta...

Nagyon guszta lett a kenyérkéd :)))
Most csináltam padlizsán krémet én ezt küldenék nektek :))))

Gizi írta...

Nagyon guszta lett a kenyered. Már én is több helyen találkoztam vele, de eddig nem mertem nekiállni. Mekkora méretű jénaiba tetted???

DebiGabi írta...

Krisztina,
Köszi. Jöhet a padlizsán krém is.

Gizi,
Megmértem Neked:))
21 cm az átmérője és 10 cm a magassága.
Tényleg érdemes kipróbálni, mert nagyon finom, kicsit tömör, de jó ropogós héjú kenyér lett.

Gizi írta...

Gabi nagyon köszönöm, hogy megmérted a jénait. Olyan csodaszép a kenyered, hogy nem tudok neki ellenállni és feltétlen megsütöm én is.

Andi/cuki írta...

Fele ennyiből, de elkészítettem én is. Viszont reggel elaludtam, így melegen nem tudtam megkezdeni. Mire hazaértem meg csak a csücske maradt. Úgyhogy ma is kevertem egyet:-))Isteni finom!!!!

DebiGabi írta...

Gizi,
Nagyon szívesen. Majd mesélj majd Nektek, hogy ízlett.

Andi,
A csücske a legjobb része:)))

Andi írta...

Jaj, gyorsan tovább megyek, én sohasem ehetek ilyet... :-)
Gyönyörűűűűű

marcsi írta...

Szia Gabi!

Én is nagyon szeretem a DNK kenyeret, amióta megsütöttem azóta nem eszünk bolti kenyeret.
Kicsit más a receptem, nekem egy 60-70 dkg-os kenyér jön ki belőle és egy rész rozsliszttel csinálom és magvakkal (szezámmag, lenmag, pirított tök- és napraforgómag).

Mindenkit bátorítok, hogy szánjon az életéből 10 percet a házikenyérre és nem bánja meg.

Marcsi

DebiGabi írta...

Szia Marcsi,
A férjem és én nagyon szeretünk mindenféle magvakat, de sajnos édes leányzóm nem igazán hajlandó megenni, így általában csak a "sima" kenyereket sütök.
Tény és való, hogy ezerszer jobb a házilag készült kenyér, bár nekem hétköznap sajnos nem mindig van időm sütni:(

Dr.Tommy Grünfeld írta...

Kedves Debigabi,

Csodálatos receptek! még jómagam is egy egyedüláló sikerül ezeket a finomságolat elkésziteni! Finomak, jól ki van találva! a többi recepteket is ki fogom prßoalni!
Egy nagyon BUEKET kivánok!

Tommy

DebiGabi írta...

Kedves Tommy

Köszönöm szépen.
Neked is Boldog Új Esztendőt Kívánok!
Mesélj majd még, ha mást is kipróbáltál!